Ministar Hajdaš Dončić hitno u Bukureštu: Propala kupovina rumunjskog Carga, upitna i privatizacija hrvatskog?

Foto: Hina

MINISTAR pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić u ponedjeljak je hitno otputovao u Bukurešt kako bi provjerio je li privatizacija HŽ Carga dovedena u pitanje.

U ponedjeljak je naime, propao natječaj za privatizaciju rumunjskog Carga CRF Marfe za koju Grampet grupa, inače i jedini ponuđač za privatizaciju HŽ Carga, nije osigurala potrebna sredstva. Riječ je o 10 milijuna eura pologa za obvezujuću ponudu, 20 milijuna eura za 10 % vrijednosti ugovora, te 170 milijuna eura u gotovini i 204 milijuna u bankovnim garancijama za modernizaciju CFR Marge koji je Grampet grupa trebala uplatiti do isteka roka 14. listopada 2013., odnosno 60 dana od potpisivanja obvezujuće ponude. No, Grampet grupa do ponedjeljka je uspjela pribaviti samo 20 milijuna eura uz 10 milijuna eura pologa, dok ostatak novca i bankovnu garanciju na 204 milijuna eura nije uspjela osigurati.

Propast natječaja u Rumunjskoj zasigurno se može odraziti i na natječaj za privatizaciju HŽ Carga, budući da je tvrtka Feroviar u sastavu Grampet grupe isticala povezanost tih dviju akvizicija.  Rumunjska delegacija u rujnu je posjetila Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, gdje joj je uručen draft kupoprodajnog ugovora za kupnju 75 posto udjela u HŽ Cargu. Vlada je, navodno, dala suglasnost na tekst ugovora kojeg je za Ministarstvo izradio odvjetnički ured Hanžeković. Pregovore s Vladom o konačnoj cijeni i uvjetima prodaje HŽ Carga trebao je nastaviti vlasnik Grampeta, Gruia Stoica, koji je također nedavno službeno posjetio Zagreb. No, problemi u Rumunjskoj mogli bi  zakomplicirati nastavak privatizacije.

Gruia Stoica uputio je ovih dana vladi rumunjskog premijera zahtjev da mu se rok isplate produži do veljače iduće godine, što je ministrica  prometa Ramona Manescu odbila. Oglasio se i predsjednik Rumunjske Train Basescu upozorivši da će u slučaju pogodovanja u privatizaciji CFR Marfe, a mislio je na novi rok za konačnu isplatu po zahtjevu Stoica, zahtijevati da cijeli slučaj istraži rumunjski USKOK. Kako doznajemo, Stoica ima problem s poslovnom grupacijom banaka koja je najveći vjerovnik CFR Marfe, a koja ne želi prihvatiti njegova jamstva i Grampet grupu kao novog vjerovnika. 

Veliki investicijski planovi Grampet grupe od ponedjeljka su, tako, bitno splasnuli. Hrvatski ministar Dončić situaciju je shvatilo dosta ozbiljno i osobno se uputio u Bukurešt kako bi se uvjerio koji su daljnji planovi vlasnika Grampet grupe Gruia Stoica, te koje su njegove namjere u nastavku privatizacije HŽ Carga. Za razliku od rumunjske, hrvatska vlada u obvezujuću ponudu, naime, nije uvela kraći rok isplate, nego je on godinu dana.  HŽ Cargo, tvrtka s 3 tisuće zaposlenih, koja je još 2011. poslovala s dobitkom, u ovoj je godini ispunila zakonske uvjete za stečaj. Ukoliko rumunjski investitori odustanu od privatizacije opstanak HŽ Carga bio bi ugrožen, kao i sudbina 3000 zaposlenih, za što bi izravno odgovorna bila vlada premijera Milanovića.

> Reagiranje Ministarstva: Ministar Siniša Hajdaš Dončić nije u Bukurešt odjurio zbog HŽ Carga nego je otišao na konferenciju, ali se sastao s čelnim ljudima Grampet Grupe

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.