Zašto svi pričaju o filmu koji izlazi tek 2026.?

Foto: Press/EPA

Slavni redatelj Christopher Nolan ponovno pomiče granice filmske industrije, ovoga puta tako što je započeo prodaju ulaznica za svoj novi film Odiseja čak godinu dana prije izlaska u kina. Radi se o ambicioznoj adaptaciji Homerova epa s impresivnom glumačkom postavom koju čine Matt Damon, Zendaya, Tom Holland, Lupita Nyong’o i mnogi drugi.

Matt Damon

Ulaznice rasprodane za jedan dan

Prvi teaser počeo se prikazivati u kinima početkom srpnja, a 17. srpnja, točno godinu dana prije premijere, u prodaju su puštene ulaznice za projekcije u IMAX formatu, Nolanovom omiljenom načinu prikazivanja filmova. Gotovo sve karte rasprodane su unutar jednog dana, a preprodavači ih već nude po cijenama od preko 200 dolara.

Odiseja će tako postati prvi igrani film koji će u cijelosti biti snimljen IMAX filmskim kamerama, izvještavaju strani mediji. Riječ je o tehnološkom iskoraku koji dolazi nakon uspjeha Oppenheimera, a uključuje i razvoj potpuno novih kamera posebno prilagođenih za ovaj zahtjevni projekt.

Predviđa se veliki uspjeh filma

Što se tiče prodaje karata, takav potez potpuno je netipičan za filmsku industriju, gdje se kampanje za ljetne blockbustere obično pokreću tek šest mjeseci prije izlaska. No Nolan i Universal Pictures očito vjeruju da mogu stvoriti događaj od samog čina gledanja filma – i to daleko unaprijed.

Kao što ističe novinarka Tatyana Arrington, popularnost IMAX projekcija nedavnog filmskog hita Sinners mogla je inspirirati ovaj potez: "Ljudi su doslovno jurili karte za Sinners u Imaxu. Hollywood je to vidio i pitao se – kako to još više iskoristiti?"

Nolan već godinama gradi imidž redatelja koji svoje filmove pretvara u iskustvo, nešto što se ne gleda kod kuće na kauču, već u punom formatu, u kinu, na velikom platnu. A Odiseja ima sve što treba za uspjeh: poznate glumce, klasičnu priču i tehnički savršen prikaz.

"Djeca vole Zendayu, stariji Matt Damona, netko je fan Lupite… Za svakoga ima nešto", rekla je novinarka Arrington.

Zendaya

"Ovakav marketing je nužan"

Industrija se još uvijek pokušava oporaviti od pandemije i holivudskih štrajkova, a brojke pokazuju pad – kino zarade u SAD-u i Kanadi prošle su godine bile 23% niže nego 2019. Streaming platforme, ali i navike publike, dramatično su promijenili teren.

Zato stručnjaci, poput osnivača filmske platforme Nukhu, Sanjaya Singha, smatraju da su ovakve inovativne marketinške strategije nužne. "Publika ima sve kraći raspon pažnje. Studiji se moraju jako potruditi da ih privuku i potaknu na akciju", kaže Singh.

Ali može li ovakav potez uspjeti drugima?

Ipak, mnogi se pitaju je li Nolan iznimka ili početak trenda? Hoće li publika kupovati ulaznice godinu dana unaprijed za bilo koji film? "Iskreno, mislim da je Nolan jedini koji to može izvesti", rekao je jedan njegov obožavatelj iz Chicaga, prenosi BBC. "Nitko drugi nema takvu reputaciju", dodao je.

Christopher Nolan

Tu je i problem ekskluzivnosti. Trenutno samo 16 kina u SAD-u ima mogućnost prikazivanja filmova u IMAX formatu. Mnogi gradovi nemaju čak ni standardna kina, a kamoli mogućnost gledanja u ovom formatu. Visoke cijene ulaznica i preprodavači koji ih nude po nekoliko puta višim cijenama dodatno pojačavaju osjećaj isključenosti.

"Ako IMAX ne iskoristi ovaj interes za širenje mreže kina, ova strategija može dovesti do crnog tržišta ulaznica", upozorava Singh.

Čak ni neki Nolanovi vjerni fanovi nisu oduševljeni. Jedan koji je već putovao tri sata kako bi u ovom formatu pogledao Tenet, Interstellar i Oppenheimera, ovaj put nije kupio kartu. "Razmišljati gdje ću biti za točno godinu dana? To je ipak malo pretjerano", komentirao je.

Zaključak?

Nolanov pristup sigurno je otvorio novo poglavlje u načinu promocije filmova, ali pitanje je može li ga itko drugi uspješno kopirati. Kao što zaključuje Arrington: "Ovo neće postati standard. Jer iskreno – nisu svi filmovi dovoljno dobri da bi to opravdali."

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.