Unilever tuži lanac supermarketa jer su istaknuli kako se gramaža sladoleda smanjila

Editorial credit: Dontree_M / Shutterstock.com

LANAC trgovina na malo Intermarché je 19. siječnja potvrdio da će ih Unilever tužiti zbog spora oko cijena. Industrijski div koji, između ostalog, proizvodi i slavne Magnum sladolede, osporava marketinšku kampanju koju je napravio ovaj francuski supermarket za sladolede Magnum i Carte d'Or u kojoj je Intermarché insinuirao da je došlo do smanjivanja gramaže.

L'Informé piše kako je prodavač stavio plakate ispred proizvoda Carte d'Or ismijavajući njihova nedavna smanjenja količina i poskupljenja - u kutiji su po novom tri, a ne četiri sladoleda kao ranije. Unilever je stoga pozvao nekoliko Intermarché trgovina da zaustave te izloške zbog njihove "ponižavajuće" prirode.

Iz Intermarchéa su rekli da su primili "iznenađujući sudski poziv od Unilevera". Trgovac je potvrdio da je ročište zakazano za 31. siječnja i da je "postupak trenutno u tijeku".

Problemi na više strana

Vijest dolazi usred napetosti u Francuskoj između trgovaca na malo i dobavljača oko cijena. Carrefour je nedavno uklonio PepsiCo proizvode iz trgovina u Francuskoj, Španjolskoj, Italiji, Belgiji, a sad i Poljskoj. Div supermarketa sa sjedištem u Francuskoj postavio je transparente na prodajnim mjestima na kojima piše: "Više ne prodajemo ovu marku zbog neprihvatljivog povećanja cijena."

Intermarché je rekao da "osuđuje praksu shrinkflacije već nekoliko tjedana" i da je Unileverov potez "došao na početku trgovinskih pregovora".

"Prvi smo to učinili i preuzimamo punu odgovornost za to. S dvoznamenkastom inflacijom tijekom dvije godine, ovakva praksa više nije bila tolerantna. Naša je odgovornost obavijestiti naše kupce o neopravdanom povećanju cijena i ovom pomaku te se nadamo da će ova vrsta kampanje omogućiti dotičnim proizvođačima da pokažu veću transparentnost i umjerenost", kažu.

Francuska je ranije ovog mjeseca podnijela planove za nove regulacije prema kojima bi trgovci u zemlji trebali upozoriti kupce na takozvanu shrinkflaciju. Pariz je zatražio od EU da odobri potez koji bi obvezivao trgovce mješovitom robom da obavijeste potrošače ako je proizvod smanjen u veličini, ali mu je cijena ostala ista.

Što je shrinkflacija?

Shrinkflacija je izraz koji se koristi za opisivanje situacije kada proizvođači ili trgovci smanjuju količinu proizvoda ili pakiranje, dok zadržavaju istu ili povećavaju cijenu proizvoda. Ovaj "fenomen" se često primjećuje u industriji prehrambenih proizvoda i robe široke potrošnje.

Shrinkflacija se može pojaviti iz različitih razloga, uključujući inflaciju, kada cijene sirovina, proizvodnje i transporta rastu zbog inflacije, pa proizvođači mogu odlučiti smanjiti količinu proizvoda ili pakiranje kako bi održali svoje marže i izbjegli povećanje cijena.

Razlog mogu biti i troškovi proizvodnje, ako su proizvođači suočeni s rastućim troškovima proizvodnje, kao što su sirovine, radna snaga i energija, pa mogu odlučiti smanjiti količinu proizvoda kako bi sačuvali svoju profitabilnost.

Shrinkflacija je u svakom slučaju frustrirajuća za potrošače jer ih dovodi do toga da dobiju manje za svoj novac. Događa se to iz dana u dan, kako vani, tako i kod nas, pa ste sigurno primijetili kako je Milka manja no prije, King upola manji no onaj kakvog se sjećamo, a slično se događa i s ostalim artiklima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.