Legendarni Martin Scorsese redatelj je koji je snažno utjecao na svijet filma već desetljećima, od 1970-ih. No, Scorsese nije samo redatelj, već istinski zaljubljenik u kino koji neprestano zagovara važnost razumijevanja filmske umjetnosti i povijesti.
U srcu njegove strasti nalaze se dva filmska remek-djela koja smatra najvažnijima za svakog redatelja. Prvi je "Voajer" (Peeping Tom) Michaela Powella iz 1960., koji je u vrijeme izlaska bio nepravedno kritiziran zbog svoje kontroverzne tematike. Drugi je "8½" Federica Fellinija, jedno od najpoznatijih filmskih ostvarenja s elementima snovitosti i karnevalske atmosfere.
"Uvijek sam smatrao da 'Voajer' i '8½' govore sve što se može reći o stvaranju filma, o procesu rada s filmom, o objektivnosti i subjektivnosti te zbunjenosti između njih. '8½' prikazuje čar i užitak filmske umjetnosti, dok 'Voajer' pokazuje njezinu agresivnost, način na koji kamera može narušiti", rekao je Scorsese o filmovima, prenosi Far Out Magazine.
Također je financijski podržao ponovno prikazivanje "Voajera" 1978. godine, što je pomoglo njegovu priznanju kao umjetničkog djela.
Iako gledanje ovih filmova ne jamči talent poput Scorseseova, posvećenost takvom učenju i razumijevanju filmske povijesti bila je ključ njegove veličine. Bez ovakvih utjecaja, Martin Scorsese možda nikada ne bi postao jedan od najvećih redatelja u povijesti kina.