Volkswagen ukida još jedan model

Foto: Volkswagen

OVO je kraj ere luksuznih modela s Volkswagenovim potpisom.

Nakon umirovljenja Phaetona te najave ukidanja dostupnijeg Arteona, Volkswagen je sad odlučio povući s tržišta svoj posljednji luksuzni model.

Pogađate, radi se o Touaregu koji ide u mirovinu nakon 24 godine. Kako doznaje Autocar od neimenovanih izvora u Volkswagenu, proizvodnja Touarega prestat će iduće godine, a ulogu najvećeg SUV modela u Europi preuzet će novopredstavljeni Tayron.

Touareg je lansiran 2002. godine kao premium SUV razvijen paralelno s originalnim Porsche Cayenneom, dijeleći istu platformu. Služio je dvostrukoj svrsi – bio je prvi SUV za Porsche, a istovremeno je ispunjavao ambiciju tadašnjeg predsjednika VW-a Ferdinanda Piëcha da podigne imidž marke kroz luksuzne modele poput Touarega i limuzinskog Phaetona.

Odluka o povlačenju Touarega odražava promjene u prioritetima tvrtke. Tayron, pozicioniran kao pristupačnija i univerzalnija alternativa, sada preuzima njegovu ulogu. Dostupan je već na ključnim svjetskim tržištima, nudi se u izvedbama s dva ili tri sjedala u redu te uz praktičniju unutrašnjost nudi uvjerljive performanse. 

Odlazak Touarega označava kraj Volkswagenovih ambicija za ulazak u premium segment. Touareg poput Phaetona neće imati nasljednika. Podsjetimo, aktualna generacija je ujedno bila i posljednji Volkswagen s V8 motorom. 

I jedan električni model ide u mirovinu

Uz Touareg, Volkswagen je odlučio ukloniti i ID.5 iz svoje ponude.

Taj model, lansiran 2021. kao sportskija, kupeovska verzija modela ID.4, prvenstveno je bio namijenjen kineskom tržištu, no tamo nije postigao značajan uspjeh. Ni u Europi nije privukao veliku pozornost jer ga je zasjenio praktičniji ID.4. Na američko tržište ID.5 nikada nije ni stigao.

Planirano povlačenje ID.5 trebalo bi stupiti na snagu 2027. godine, u sklopu šireg plana pojednostavnjenja ponude i usmjeravanja na modele s većim prodajnim volumenom.

Touareg 2002 – 2026

Prva generacija (2002. – 2010.)

  • Zajednička platforma s Porsche Cayenneom i Audijem Q7
  • Dostupan s raznovrsnim motorima – od V6 i V8 benzinskih, do moćnog V10 TDI dizela i W12
  • Napredan pogon na sve kotače (4XMotion), uz mogućnost zračnog ovjesa i reduktora
  • Usmjeren na luksuz i off-road sposobnosti

Druga generacija (2010. – 2018.)

  • Lakši i učinkovitiji od prethodnika
  • Luksuzniji dizajn interijera i eksterijera
  • Uveden Touareg Hybrid – prvi hibridni SUV u Volkswagenu
  • Manje naglasaka na terensku vožnju, više na udobnost i tehnologiju
  • Bogata ponudu dizelaša i benzinskih motora

Treća generacija (2018. – danas)

  • Temeljen na modularnoj MLB Evo platformi (Audi Q7, Porsche Cayenneom, Bentley Bentaygom)
  • Vizualno i tehnološki najnapredniji Touareg do sada
  • Digital Cockpit, veliki zakrivljeni infotainment zaslon, sustavi poluautonomne vožnje
  • Motori: V6 TDI, V6 TSI, plug-in hibrid (Touareg eHybrid), ukinuta  V8 opcija
  • Fokus na luksuzu, manje na terenskim sposobnostima
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.