BMW uvodi novi način prodaje automobila
Za razliku od nekih drugih proizvođača sklonijih tradicionalnom načinu prodaje automobila, u BMW Grupi su donijeli odluku o uvođenju promjena. Mini je prvi još prošle godine prešao na novi model koji se tijekom probnog perioda pokazao više nego uspješnim.
Radi se o agencijskom modelu prodaje koji će BMW uvesti tijekom 2027. godine. Potvrdio je to osobno Jochen Goller, član uprave zadužen za prodaju, u razgovoru za Automotive News.
Prema njegovim riječima, BMW je nakon dosadašnjih pozitivnih iskustava "još uvjereniji" da je ovakva prodaja automobila pravi pristup. "Iskreno, još smo uvjereniji nego prije da je to ispravan pristup", rekao je. "Do sada cijeli proces funkcionira od početka do kraja, od privlačenja kupaca do isporuke vozila, a povratne informacije su iznimno pozitivne."
Naime, već je ranije Christian Ach, voditelj tržišta BMW Grupe u Njemačkoj, najavio ovu promjenu.
U agencijskom modelu, partnerske tvrtke koje su kupci prepoznavali kao prodajne salone više ne djeluju kao klasični trgovci, već samo kao posrednici između proizvođača i kupca.
Prema novom agencijskom modelu izravne prodaje, prodajni saloni više neće biti vlasnici zaliha niti će moći samostalno pregovarati o cijenama. Umjesto toga, djelovat će kao posrednički pružatelji usluga, dok će proizvođač vozila zadržati vlasništvo nad zalihama te financirati marketinške i prodajne kampanje. Prodajni saloni će zatim dobivati udio od svake prodaje vozila kroz unaprijed određenu fiksnu naknadu.
Cilj je da se prodaja pojednostavi, čime se ostvaruju financijske uštede za proizvođača, ali se smanjuje i potreba za velikim izložbenim salonima. Govori se o uštedama koje se kreću na razini od 10 posto i više.
Mercedes je još polovicom 2023. u Njemačkoj prešao na agencijsku prodaju novih automobila. U Mercedesu su zadovoljni, dok su trgovci imali podijeljena mišljenja. Volkswagen je pak zbog negativnog iskustva najavio da s početkom 2026. ukida agencijski model uveden 2020.