Aston Martin Lagonda jedno je od najkontroverznijih vozila u povijesti automobilizma. Iako je predstavljena kao tehnološko čudo i simbol budućnosti luksuznih limuzina, u praksi se pokazala kao automobil prepun problema.
Vizija budućnosti pretvorila se u katastrofu
Kad je 1976. godine predstavljen model Lagonda Series 2, Aston Martin želio je napraviti nešto revolucionarno. William Towns dizajnirao je automobil u radikalnom klinastom stilu, nadahnut konceptnim automobilima iz 70-ih godina.
Lagonda Series 2 bila je opremljena 5.3-litrenim V8 motorom, koji je razvijao snagu od 280 KS. Maksimalna brzina vozila iznosila je 230 km/h, dok je ubrzanje od 0 do 97 km/h trajalo 8.8 sekundi. Bila je duga 5.2 metra, a međuosovinski razmak iznosio je 2.9 metara. Širina je iznosila 1.7 metara, dok je visina bila 1.3 metra. Bila je teška dvije tone.
Ogroman problem kod Lagonde bio je digitalni kokpit, koji je trebao koristiti tada naprednu solid-state tehnologiju. Aston Martin implementirao je digitalne pokazivače brzine, senzorske prekidače i dodirne tipke – što je u 70-ima bilo revolucionarno.
Međutim, ova tehnologija pokazala se jako nepouzdanom: ekrani su se često gasili ili prikazivali netočne informacije, dodirni prekidači nisu radili, a kvarovi elektroničkih komponenti bili su gotovo neizbježni. Aston Martin imao je problema i s dobavljačima, koji nisu mogli isporučiti pouzdane komponente.
Uz to, razvoj elektronike koštao je otprilike četiri puta više od predviđenog proračuna za cijeli automobil. Kasnije verzije koristile su katodne cijevi (CRT) za prikaz informacija, ali ni one nisu bile pouzdane.
Time: 50 najgorih automobila svih vremena
Bloomberg Businessweek Lagondu je proglasio jednim od 50 najružnijih automobila u posljednjih 50 godina, dok ga je časopis Time uvrstio na popis 50 najgorih automobila svih vremena opisujući ga kao mehaničku "katastrofu" s elektronikom koja bi bila impresivna – da je ikad ispravno radila.
Osim problema s elektronikom, vozači su se žalili i na neke druge teškoće. Stražnja vrata nisu se otvarala dovoljno široko, što je otežavalo ulazak i izlazak putnika. Kontrole unutar vozila bile su nejasno označene i smještene na neuobičajenim mjestima, što je dodatno zbunjivalo vozače.
Na kraju je proizvedeno samo 645 primjeraka.
Godine 2014. Aston Martin lansirao je novi model Lagonda pod nazivom Taraf za tržište Bliskog istoka, koji se prodavao isključivo preko pozivnica.