Renault radi na sustavu koji električne aute pretvara u hibride

Foto: Horse Powertrain

Tvrtka nazvana po jednom od najstarijih oblika prijevoza uskoro će predstaviti jedan od najnaprednijih pogonskih sustava na tržištu. I to takav koji, barem na prvi pogled, zvuči kao korak unatrag, gotovo kao prelazak s automobila na konja.

Future Hybrid Concept dolazi iz radionice tvrtke Horse Powertrain, koja inače proizvodi četverocilindarske motore za novu Mercedesovu CLA klasu. Bit će službeno predstavljen sljedeći tjedan na salonu automobila u Šangaju. Sustav kombinira motor s unutarnjim izgaranjem, elektromotor i mjenjač u jednom kompaktnom modulu. Cilj? Omogućiti da se električno vozilo (EV) pretvori u hibrid (HEV).

Pretvoriti električni automobil u hibrid? To još nitko nije napravio

Zvuči apsurdno. Zašto bi netko napravio električni auto, da bi ga potom pretvarao natrag u hibrid? No iz Horsea nude logično objašnjenje. "Ovo omogućuje da se BEV-ovi (baterijska električna vozila) hibridiziraju uz minimalna nova ulaganja u montažu i alate", poručuju iz tvrtke.

Drugim riječima, proizvođači koji su već investirali u električna vozila ne moraju sve baciti u vodu ako se tržište počne kretati u drugom smjeru.

Ugradnja elektromotora u vozila na benzin i hibride već je postala uobičajena praksa, a rezultirala je odličnim modelima poput Genesis Electrified G80 i BMW-a i4. No ići u obrnutom smjeru, iz EV-a natrag prema motorima s unutarnjim izgaranjem, dosad je bilo znatno teže i skuplje.

Horse tvrdi da njihov novi sustav, koji uključuje benzinski motor, elektromotor i prijenos, može stati u prostor gdje se u originalnom EV-u nalazio prednji električni pogon. Potrebne su samo "manje modifikacije podokvira".

Automobilska industrija mijenja smjer

Zbog zastoja u prihvaćanju električnih vozila, sve više proizvođača razmatra modele koji bi se mogli lako pretvoriti iz električnih u hibridne.

Porsche je već najavio benzinske verzije svojih EV modela, Stellantis ima slične planove, a neki drugi proizvođači otkrivaju da će električne platforme morati prilagoditi motorima s unutarnjim izgaranjem. Do sada je to značilo skupe preinake i novu proizvodnu infrastrukturu.

Horseov sustav mogao bi to promijeniti. Omogućio bi da se automobili grade i kao hibridi i kao EV-ovi na istoj proizvodnoj liniji, čime se povećava isplativost ulaganja dok se tržište električnih vozila polako razvija.

Hibrid za 2028., s fokusom na alternativna goriva

Tvrtka zasad ne otkriva previše detalja o sustavu, ali najavila je da će sadržavati 800-voltni punjač, što sugerira da bi mogao poslužiti i kao produživač dometa, svojevrsni prijelaz prema potpunoj elektrifikaciji.

Motor je dizajniran da podržava različita goriva: benzin, E85 etanol, M100 metanol i sintetička goriva. E85 se široko koristi u Južnoj Americi, dok M100 sve češće dolazi u uporabu u Kini, Indiji i dijelovima Afrike. Podaci o snazi i zapremini još nisu objavljeni.

Horse Powertrain je zajednički projekt Renaulta i kineskog Geelyja. U njega su uključeni Renaultovi odjeli za klasične i hibridne motore, te švedska Geelyjeva podružnica Aurobay. Horse već sada godišnje proizvodi više od 8 milijuna motora i mjenjača, a isporučuje ih za marke poput Volva, Nissana, Mitsubishija, te uskoro i Mercedes-Benz, za CLA 250 koristi se njihov 2.0-litreni turbomotor.

Tvrtka planira da Future Hybrid Concept uđe u serijsku proizvodnju 2028. godine.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.