Bolji punjač od Teslinog i BYD-ovog: "Pet minuta punjenja za 520 km dometa"

Foto: Profimedia

CATL, najveći svjetski proizvođač baterija za električna vozila, danas je najavio niz novih proizvoda, među kojima je i baterija za koju tvrdi da je postavila "novi svjetski rekord u tehnologiji superbrzog punjenja".

U objavi na WeChatu, tvrtka Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. navodi da njihova druga generacija Shenxing baterije može dodati 520 kilometara dometa za samo pet minuta punjenja, što je tek nešto više od vremena potrebnog za klasično točenje goriva.

Ovim bi CATL-ova tehnologija prestigla nedavni rekord konkurentske kineske kompanije BYD, rivala Tesle, koja je prošlog mjeseca objavila da može dodati 400 kilometara dometa u istom vremenskom okviru.

Brža tehnologija od Tesle i Mercedesa

Iako su neki analitičari izrazili skepsu oko BYD-ovih tvrdnji, ukazujući na tehničke izazove i visoke troškove, ako se pokaže izvedivom u široj primjeni, ova tehnologija mogla bi značajno smanjiti zabrinutost potrošača u vezi s dometom i praktičnošću električnih vozila.

CATL-ove brojke, ako se potvrde u praksi, premašuju i performanse zapadnih konkurenata. Tesla Supercharger najnovije generacije može dodati do 270 kilometara u 15 minuta, dok Mercedes-Benz navodi da njihova baterija omogućuje 325 kilometara u 10 minuta punjenja.

Novi Shenxing model nudi ukupni domet do 800 kilometara te vršnu snagu punjenja od 1.3 megavata. Kompanija tvrdi i da baterija nadmašuje sve trenutno dostupne sustave punjenja pri niskim temperaturama, čak i na -10°C.

Masovna proizvodnja natrij-ionskih baterija

CATL je također predstavio novu seriju baterija nazvanu "Naxtra", za koju navodi da uključuje prvu serijski proizvedenu natrij-ionsku bateriju na svijetu, što bi moglo smanjiti ovisnost industrije o litiju.

Natrij-ionske baterije, prema navodima tvrtke, smanjuju troškove održavanja i rade u ekstremnim uvjetima – od -40°C do +70°C. Jedan od Naxtra modela posebno je razvijen za teška teretna vozila, uz radni vijek dulji od osam godina, manji ukupni trošak životnog ciklusa i veću učinkovitost u usporedbi s tradicionalnim olovno-kiselinskim baterijama.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.