Obišli smo salone po Kini, evo kakav auto košta 30 tisuća eura

Novi XPeng 7 koštat će u Kini oko 30 tisuća eura Foto: M.B.

Napomena autora: Tekst nije sponzoriran. Sam sam si platio put i pokrio sve troškove. Istraživanje auto salona bio je sporedni dio puta, išao sam zbog hrane koja je još bolja od auta. Ako si nabavim kineski auto, sam ću ga platit.

Nakon obilaska auto salona u nekoliko kineskih gradova i pažljivog promatranja tamošnjih prometnica, ostali smo zatečeni. Moderna, futuristički dizajnirana i tehnološki napredna vozila dominiraju ulicama, a ono što najviše iznenađuje jest njihova cijena.

Za iznos za koji se u Europi može kupiti tek solidno opremljen gradski automobil, u Kini se nudi prostrana, tehnološki napredna limuzina ili SUV.

Svaki bolji shopping centar krcat je auto salonima. Na ovoj fotografiji je novi XPeng, navodi se cijena koja kreće od 30 tisuća eura.

To, nažalost, nisu oni kineski automobili koje za sada viđamo po Hrvatskoj. Kineski proizvođači očito provode strategiju segmentacije tržišta. Za tržišta u razvoju, poput Indonezije gdje je svaki drugi auto na cesti Wuling, plasiraju se izuzetno povoljni i jednostavniji modeli.

U Europu, pa tako i Hrvatsku, stiže "drugi ešalon" – brendovi poput MG-a i Geelyja koji nude dobar omjer cijene i kvalitete, no i dalje ne predstavljaju vrhunac kineske autoindustrije. Za sebe i "prvi svijet", poput Norveške gdje su kineski električni automobili postali standard, čuvaju najbolje i najnaprednije modele.

Nio auto saloni kombinacija su ultramoderne verzije Starbucksa, knjižnica, igraonica i auto-salona.
Hongqi je najstariji kineski proizvođač luksuznih automobila, osnovan 1958., a poznat je kao brend koji proizvodi službene automobile za kineske državne dužnosnike i visoku klasu.

Kvaliteta i sigurnost na najvišoj razini

Da tvrdnje o kvaliteti nisu samo prazne priče, svjedoče i izjave zapadnih stručnjaka. Izvršni direktor Forda nedavno je za Xiaomi SU7 izjavio da je to "najbolji auto koji je ikad vozio".

Premium modeli opremljeni su najmodernijom tehnologijom, uključujući napredne sustave za pomoć u vožnji (autonomna vožnja razine 2 i više), ogromne infotainment zaslone s vrhunskim softverom i luksuzne materijale u unutrašnjosti koji pariraju europskim premium brendovima.

Huawei i Xiaomi u svojim salonima danas izlažu automobile uz telefone, simbolično spajajući tehnologiju i mobilnost. Huaweiov Maextro S800, razvijen s JAC-om, luksuzna je električna limuzina s naprednim autonomnim sustavom i dometom oko 650 km.

Sigurnost je također na najvišoj razini. Modeli namijenjeni europskom i kineskom tržištu redovito osvajaju maksimalnih pet zvjezdica na rigoroznim Euro NCAP i C-NCAP testiranjima sigurnosti. Primjerice, modeli kao što su BYD Seal, NIO ET7, XPeng P7 i Omoda 5 ostvarili su izvrsne rezultate u zaštiti odraslih putnika i djece.

S druge strane, jeftiniji modeli namijenjeni tržištima u razvoju često imaju niže sigurnosne standarde.

Podjela po ligama: Što se nudi na kineskom tržištu?

Kako bismo vam približili što se nudi, složili smo tablicu podijeljenu u tri kategorije, s cijenama preračunatim u eure prema kineskom tržištu.

Audi razvija modele za kinesko tržište

Čak i AUDI u Kini ide korak dalje - marka poznata po njemačkoj preciznosti sada tamo razvija potpuno nove modele dizajnirane isključivo za kinesko tržište. Ne slabije, nego moderniej i zanimljivije. Riječ je o strateškom zaokretu kojim AUDI, u suradnji s lokalnim partnerima, pokušava redefinirati luksuz kroz elektrifikaciju i digitalnu integraciju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.