KAKAV preokret u Porscheu. Umjesto struje buduće Porscheove ulazne modele će vjerojatno pokretati benzin i to uz pomoć dodatnih cilindara, pa i struje. No, krenimo redom.
Do kraja mjeseca završit će proizvodnja aktualne generacije modela Porsche Boxster i Cayman. No, što slijedi nakon toga? Ako ste pratili vijesti, znate da je situacija itekako složena. U početku je bilo planirano da novi 718 bude dostupan isključivo kao električni automobil, ali Porsche je nedavno drastično promijenio svoju strategiju modela kako bi se uskladio s aktualnim trendovima.
Električni modeli i dalje su u planu, no sada tvrtka namjerava ponuditi i varijante s motorima s unutarnjim izgaranjem. Zanimljivo je da će upravo te benzinske verzije zauzeti poziciju "top" modela, iznad potpuno električnih verzija.
Novi izvještaji dodatno kompliciraju situaciju. Prema pisanju magazina Autocar, sljedeća generacija Boxstera i Caymana s benzinskim motorima mogla bi također biti elektrificirana. Navodno će modeli s motorima s unutarnjim izgaranjem koristiti hibridni sustav sličan onome iz aktualnog 911 GTS-a. Razlozi za to su i troškovi razvoja i ograničen prostor.
Novi 3,6-litreni bokser motor nešto je kraći od motora koji se ugrađuju u neelektrificirane verzije modela 911, što ga čini boljim izborom za manje sportske automobile.
Postavlja se pitanje što će biti s četverocilindričnim motorom koji se ugrađivao u prošlu generaciju ovih sportskih modela. Porsche izgleda nije spreman mijenjati 2,0-litreni turbomotor kako bi zadovoljio Euro 7 normu, pa će budući modeli 718 najvjerojatnije biti dostupni isključivo sa šest cilindara. To ne iznenađuje jer bi u "top" verzijama četverocilindraš teško bio prihvaćen.
Budući da benzinski motori u Boxsteru i Caymenu nisu bili dio početnog plana, njihove verzije s bokser motorom neće stići tako brzo. Iako se proizvodnja trenutne generacije uskoro završava, izravni nasljednici na tržište će vjerojatno stići tek krajem desetljeća. Kada se pojave, Porsche bi ih mogao predstaviti kao nasljednike modela Boxster Spyder RS i Cayman GT4 RS, jer će zauzimati sam vrh ponude.
Dodatna hibridna tehnologija ne bi trebala predstavljati veći problem u pogledu težine, pogotovo u usporedbi s potpuno električnim verzijama. Kod 911 GTS-a, hibridni sustav s baterijom kapaciteta 1,9 kWh povećava masu vozila za samo oko 60 kilograma.
Potpuno električni modeli 718 na tržištu se očekuju 2026. ili najkasnije 2027. godine. Iako detalji još nisu poznati, pretpostavlja se da će dijeliti osnovu s produkcijskom verzijom Audi Concept C modela.
U nedavnoj izjavi za Motor1, Daniel Schuster, glasnogovornik tehničkog razvoja u Audiju, potvrdio je da će budući sportski model koristiti platformu koja će se zajednički primjenjivati unutar Volkswagen grupe.
Schuster je također isključio mogućnost da će Audi ponuditi TT-u sličan model s benzinskim motorom. Ta će niša, prema svemu sudeći, ostati rezervirana za Porsche Boxster i Cayman.