Nakon godina burnih rasprava o kontroverznim, predimenzioniranim prednjim rešetkama, BMW je na salonu automobila u Münchenu predstavio novi smjer. Model iX3 donosi dizajnerski jezik "Neue Klasse" koji će se postupno proširiti na gotovo 40 novih i redizajniranih vozila do 2027. godine, označavajući kraj jedne od najprepoznatljivijih, ali i najkritiziranijih dizajnerskih era marke, piše carscoops.com.
Dizajn "Neue Klasse" uglavnom je naišao na pozitivne reakcije, a ističe se potpuno novim prednjim dijelom s tankom dvostrukom "bubrežastom" rešetkom i prepoznatljivim horizontalnim svjetlosnim potpisom. Riječ je o značajnoj promjeni, a iz BMW-a su ranije poručili kako su ovi elementi dizajnirani da podsjete na legendarne modele poput 1600 i 2002 iz 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća.
Ovaj zaokret u potpunoj je suprotnosti s masivnim rešetkama koje krase modele poput Serije 7 ili iX-a. Iako su često bile predmet ismijavanja, šef dizajna BMW Grupe, Adrian van Hooydonk, ne žali ni za čim. U razgovoru za CarExpert, dizajnerski guru otkrio je da su goleme rešetke bile iznimno popularne u "određenim dijelovima svijeta, poput Kine". Dodao je kako "ljudi i dalje traže velike rešetke", što stvara "škakljivu situaciju" za globalni brend poput BMW-a.
Unatoč tome što se radilo o očitom ustupku kineskom tržištu, van Hooydonk tvrdi da predimenzionirane rešetke nisu izazvale negativne reakcije kupaca koje bi se odrazile na prodaju. Priznao je postojanje "negativnih komentara", ali i naglasio da to nikada nisu osjetili u prodajnim brojkama, čak sugerirajući da je kontroverza možda i pomogla.
"Nije bilo negativnih reakcija kupaca", rekao je Hooydonk. "Doista, naravno, primili smo na znanje sve negativne komentare, ali to nikada nismo vidjeli u prodajnim brojkama. Zapravo, sasvim suprotno. Stoga, na neki način, nismo osjećali da moramo reagirati."
Iako su masivne rešetke bile predmet šala, van Hooydonk je napomenuo da one služe i važnoj svrsi - u njih se mogu ugraditi brojni senzori potrebni za sustave autonomne vožnje. Tvrdi da će tvrtka i dalje nuditi različite oblike i veličine rešetki, implicirajući da era velikih "bubrega" možda ipak nije u potpunosti gotova.
"Na automobilu [poput iX3]... smatrali smo da ova veličina rešetke zapravo prilično dobro pristaje", objasnio je. "Također, u ovaj prednji dio ugrađeno je više senzora nego ikada prije... Jedno od pitanja koje smo morali riješiti u našem dizajnu bilo je kako ugraditi te senzore. Svi su oni u ovom prednjem dijelu, ali ih ne vidite. A to je zapravo bio i dio razloga zašto je rešetka morala postati vrlo funkcionalna."