Ferrari se sprema za najveću prekretnicu u svojoj povijesti - svoj prvi električni automobil.
Model pod nazivom Electrica trebao bi stići krajem sljedeće godine i označiti početak nove ere za talijanskog proizvođača superautomobila. No, to je tek prvi od više od dvanaest novih modela koje Ferrari planira predstaviti do 2030. godine.
Kako bi mogao podržati taj plan, Ferrari će nastaviti ulagati u razvoj svojih V6, V8 i V12 benzinskih motora. Tvrtka će osigurati da oni zadovoljavaju stroge ekološke propise, uz fokus na povećanje specifične snage i prilagodbu motora alternativnim gorivima.
Brojni proizvođači automobila već istražuju mogućnost rada klasičnih motora na nova, ekološki prihvatljivija goriva, čime bi se zadržala tradicionalna tehnologija, ali uz manji utjecaj na okoliš. Izvršni direktor Ferrarija Benedetto Vigna već je prošle godine izjavio da "motori s unutarnjim izgaranjem neće potpuno nestati s tržišta luksuznih automobila".
Iako nastavlja ulagati u klasične pogone, Ferrari očekuje da će do 2030. godine oko 60 posto njegove ponude biti elektrificirano. Bit će otprilike 40 posto hibrida i 20 posto potpuno električnih modela.
To znači da bi početkom novog desetljeća čisti benzinski modeli mogli postati manjina u Ferrarijevoj ponudi.
Zanimljivo, Ferrari planira vratiti fizičke tipke u svoje automobile. Tvrtka uvodi novu generaciju "Human Interface" sustava koji kombinira digitalne i analogne elemente – takozvani "phygital" pristup.
Prvi tragovi tog dizajna viđeni su u srpnju, kada je Ferrari Amalfi debitirao s redizajniranim upravljačem na kojem su se ponovno pojavile fizičke komande. Vlasnici su se, naime, žalili da su dodirne površine bile više frustrirajuće nego inovativne, pa se Ferrari – kao i drugi proizvođači – vraća provjerenim rješenjima.
Iako Ferrari planira da električni modeli čine oko petinu njegove ponude, zasad je poznato da će to uključivati samo jedan model – Electricu.
Vigna je ranije ove godine odbacio glasine o "nultoj potražnji" za drugim električnim Ferrarijem, istaknuvši da takav automobil trenutačno ni ne postoji u planovima.
Tržište ekskluzivnih, visokoperformansnih električnih automobila još se nije u potpunosti razvilo. Zbog slabije potražnje mnogi proizvođači odgađaju ulaganja u taj segment, no Ferrari je odlučan u namjeri da njegov prvi električni model bude poseban, prepoznatljiv i vrijedan imena koje nosi.
Ferrarijeva Electrica trebala bi biti predstavljena krajem 2026. godine, a očekuje se da će donijeti spoj vrhunske tehnologije, dizajnerske tradicije i emocionalne privlačnosti po kojoj je marka poznata.
Hoće li uspjeti osvojiti srca zaljubljenika u benzinske motore, tek ćemo vidjeti. A ako i ne – Ferrari uvijek ima V12 na koji se može osloniti.