Ferrari objavljuje detalje o svom prvom električnom vozilu. I zvuči nevjerojatno

Foto: Ferrari

FERRARI je otkrio prve detalje o svom dugo očekivanom električnom vozilu, čime potvrđuje da vrlo ozbiljno shvaća ulazak u svijet električnih performansi.

Prve tehničke specifikacije

Iako se čini da potražnja za električnim superautomobilima još uvijek nije velika, Ferrari hrabro ide naprijed. Njihov prvi potpuno električni model, trenutno poznat pod imenom Electtrica, službeno će biti predstavljen sljedeće godine. Uoči premijere, Ferrari je podijelio preliminarne specifikacije koje s tehničkog stajališta zvuče doista fascinantno.

Electtrica je zamišljena kao grand tourer u duhu modela GTC4Lusso, no zadržat će vozačku poziciju sprijeda i relativno kratak međuosovinski razmak od 296 cm, sličniji superautomobilima sa središnje smještenim motorom. Važno je naglasiti da je Ferrari samostalno razvio 800-voltnu bateriju i motore, koji će se proizvoditi u njihovoj tvornici u Maranellu.

Snaga i performanse

U "Boost" načinu rada, Electtrica će oslobađati više od 986 konjskih snaga iz svoja četiri elektromotora. Baterija bruto kapaciteta 122,0 kWh trebala bi osigurati domet od 529 kilometara prema WLTP ciklusu. Deklarirano ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi impresivnih 2,5 sekundi, dok je maksimalna brzina 309 km/h.

Napredna tehnologija šasije

Ferrari s ovim modelom nastavlja tradiciju korištenja sofisticiranog hardvera i softvera za postizanje potpune kontrole nad dinamikom vozila. Četiri motora omogućuju precizno vektorsko upravljanje okretnim momentom, dok će se za ovjes brinuti napredna verzija aktivnog sustava viđenog na modelima Purosangue i F80. Riječ je o tehnologiji Ferrari Active Suspension Technology (FAST) koja se temelji na Multimatic amortizerima. Sustav omogućuje potpunu kontrolu nad kretanjem karoserije, što rezultira izvanrednom upravljivošću. Tome treba dodati i neovisno upravljanje stražnjim kotačima, gdje se svaki kotač može pomicati zasebno, osiguravajući apsolutnu kontrolu nad svakim pokretom vozila.

Pogonski sklop čine dva stražnja motora od po 416 KS koji se vrte do 25.000 o/min, što je iznimno visoko za električna vozila. Sprijeda se nalaze dva motora preuzeta iz modela F80, svaki sa 141 KS i maksimalnom brzinom vrtnje od čak 30.000 o/min. Snaga je stoga dominantno usmjerena na stražnju osovinu, a prednji motori se po potrebi mogu i potpuno isključiti.

Baterijski paket sastoji se od 14 modula s po 15 ćelija i integriran je izravno u šasiju. Kako bi se postigao idealan raspored mase od 47% sprijeda i 53% straga, većina modula smještena je iza vozača i ispod stražnjih sjedala. Očekivana masa vozila je oko 2300 kilograma, što je slično modelu Purosangue, no napredni sustavi ovjesa trebali bi učinkovito prikriti tu težinu u vožnji.

Zvuk i osjećaj mjenjača

Zanimljivo je rješenje za zvuk. Umjesto da replicira zvuk motora s unutarnjim izgaranjem, Ferrari će koristiti akcelerometar na stražnjoj osovini za snimanje stvarnih zvukova pogonskog sklopa i pojačavati ih u kabini. Time se izbjegava "lažni" zvuk, a vozač dobiva autentičnu, ali glasniju zvučnu kulisu. Electtrica će imati i sustav simulacije promjene stupnjeva prijenosa.

Pet različitih mapa snage i okretnog momenta simulirat će različite "brzine", a vozač će ih mijenjati pomoću polugice na upravljaču. Polugica za niži stupanj prijenosa kontrolirat će simulirani efekt kočenja motorom, oponašajući osjećaj koji vozači poznaju iz automobila s klasičnim mjenjačem.

Iako je otkriveno mnogo tehničkih detalja, ključne informacije poput dizajna i cijene još uvijek su nepoznate. Ferrari najavljuje da će više detalja otkriti uoči službenog predstavljanja, koje se očekuje u prvoj polovici 2026. godine. Iako ideja električnog Ferrarija možda neće svima biti po volji, neupitno je da se radi o iznimno važnom automobilu. Ferrari očito ozbiljno pristupa elektrifikaciji, a tehnička rješenja predstavljena u modelu Electtrica mogla bi postaviti nove standarde u industriji.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.