ČETIRI generacije luksuzne limuzine Audi S8 stale su kotač do kotač u uzbudljivoj utrci koja pokazuje kako se ovaj model razvijao tijekom 20 godina. Od prvog D2 modela iz 2001. do najnovijeg D5, svaka generacija donijela je značajne promjene u snazi, tehnologiji i performansama.
Priča počinje s D2 modelom predstavljenim 2001. godine. Ovaj pionir bio je opremljen 4,2-litrenim atmosferskim V8 motorom snage 360 KS i 430 Nm momenta. Težio je relativno skromnih 1.750 kg, a snagu je prenosio na sva četiri kotača preko 5-stupanjskog automatskog mjenjača.
D3 generacija donijela je veliku promjenu s 5,2-litrenim atmosferskim V10 motorom. Ovaj agresivniji sklop, koji je krasio i neke Lamborghini modele, proizvodio je 450 KS i 540 Nm, dok je masa porasla na 1.940 kg. Bio je opremljen 6-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače.
Revolucija je stigla s D4 modelom koji je uveo turbo tehnologiju. 4,0-litreni twin-turbo V8 davao je 520 KS i impresivnih 650 Nm momenta. Masa je narasla na 1.975 kg, ali je 8-stupanjski automatik poboljšao efikasnost prijenosa snage.
Najnoviji i ujedno aktualni S8 D5 koristi isti 4,0-litreni twin-turbo V8, ali pojačan na 571 KS i 800 Nm. Ova generacija je najteža s 2.220 kg, no također i najnaprednija s najmodernijim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Tijekom 20 godina razvoja snaga je porasla za 58% (s 360 na 571 KS), moment za 86% (s 430 na 800 Nm), dok je masa povećana za 27%. Cijene su se gotovo udvostručile, odražavajući napretke u tehnologiji, luksuznoj opremi i performansama.
Ova utrka generacija pokazuje kako je Audi S8 evoluirao od "samo" snažnog luksuznog sedana u pravi high-tech projektil koji kombinira nevjerojatne performanse s vrhunskim komforom. Pitanje je što je bolje, moderna tehnologija ili nostalgia za prošlim vremenima. Svaka generacija ima svoje prednosti, ali S8 D2 ipak odskače svojom posebnošću.