Audi priznao: Moramo se vratiti na pravi put

Foto: Audi

AUDI je trenutačno u lošoj formi, a to potvrđuju i prodajni rezultati.

Prodaja se prošle godine doslovno urušila padom od 11,8 posto na ukupno 1,67 milijuna vozila. Ni prva polovica ove godine ne izgleda puno bolje. Do kraja lipnja isporuke su smanjene za 5,9 posto te su iznosile ukupno 783.000 vozila.

U Audiju se pak nadaju kako bi novi modeli lansirani u posljednje vrijeme mogli preokrenuti situaciju i privući nove kupce, posebno od glavnih konkurenata, BMW-a i Mercedesa. Modeli poput Q3, Q5, A5 i A6 spremni su uhvatiti se u koštac s konkurencijom, ali tu ipak nešto nedostaje.

Izvršni direktor Audija Gernot Döllner otvoreno priznaje da je pred njima još puno posla. U razgovoru za njemački časopis Bild, šef iz Ingolstadta je poručio: "Ne želim okolišati – moramo se odmah vratiti na pravi put."

Nakon dugog razdoblja bez novih modela, vjeruje da je najgore prošlo: "Mislim da upravo prolazimo kroz najnižu točku."

>> VIDEO "Dosta nam je!": Vlasnici prozivaju Audi u viralnom filmu

Najavljen novi TT

U istom intervjuu, Döllner je najavio početak nove ere za Audi. Ove jeseni svjetlo dana ugledat će konceptni automobil koji bi trebao biti novi "graditelj identiteta", osmišljen kako bi izazvao učinak sličan legendarnom TT-u. Unutar kompanije, tajni model poznat je kao "TT Moment 2.0", a Döllner vjeruje da bi mogao imati sličan emocionalni i tržišni utjecaj kao originalni TT krajem 1990-ih i početkom 2010-ih: "Imam osjećaj u trbuhu da smo na pragu novog TT trenutka."

No, neće se raditi o četvrtoj generaciji TT-a, niti o povratku modela R8. Döllner ga opisuje kao nešto "između". Sportski automobil će u početku biti prikazan kao koncept, a proizvodna verzija planirana je unutar dvije godine. Igrat će na emocije, čime će Audi prihvatiti dio kritika Audijevih poklonika.

Bit će potpuno električni, ali to ne znači da Audi odustaje od motora s unutarnjim izgaranjem. Tvrtka je već odgodila svoju tranziciju na isključivo električna vozila s 2032. godine na nekoliko godina kasnije.

Očekuje se da će koncept biti službeno predstavljen u rujnu na sajmu IAA Mobility u Münchenu. Bit će to simbol "novog Audija" – s potpuno novim dizajnerskim jezikom, tehnologijom nove generacije i naprednijim hardverom kakav se dosad nije koristio u njihovim vozilima.

Priznanje grešaka i pad kvalitete

Döllner nije prvi visoko pozicionirani dužnosnik Audija koji priznaje da su učinjene greške. Ranije ove godine, u intervjuu za Motor1 Germany, Oscar da Silva Martins, voditelj komunikacija za proizvode i tehnologiju, izjavio je:
“U prošlosti smo sigurno bili bolji kad je riječ o kvaliteti, ali vratit ćemo se tamo.”

Bild navodi i izjavu jednog člana uprave Volkswagen Grupe, koji je Audi nazvao "našim kriznim slučajem" te dodao kako su trenutačni proizvodi "samo u redu – prosječni".

Neizvjesna budućnost modela A8

Iako mnogi očekuju nasljednika aktualnog A8, novi koncept vjerojatno neće preuzeti tu ulogu. Mnogi su se nadali da će koncept Grandsphere iz 2021. evoluirati u novu generaciju A8, no čini se da to ipak neće biti slučaj.

Novi AUDI bez četiri prstena

Podsjetimo i kako sada postoji kineska verzija marke Audi, nazvana AUDI (bez četiri prstena), koja će proizvoditi isključivo električne modele. Prvi takav automobil, E5 Sportback, bit će dostupan isključivo na kineskom tržištu, a slijedit će ga još električnih modela bez tradicionalnog Audi loga.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.