Danas je u Zagrebu u promet pušten prvi novi tramvaj nakon 15 godina. Riječ je o prvom od 80 planiranih novih niskopodnih tramvaja ZET-a. Novi tramvaji će od sada kontinuirano pristizati i biti puštani u promet, kažu iz Grada Zagreba.
"Sredstva za nabavku prvih 20 tramvaja osigurana su iz EU fondova putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, posredstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Središnje agencije za financiranje i ugovaranje", dodaju. Prema dostupnim informacijama, cijena projekta nabave prvih 20 niskopodnih tramvaja za ZET iznosi 47.2 milijuna eura (s PDV-om).
Vožnja novim tramvajem do Trga bana Josipa Jelačića
Objavljuje Index.hr u Ponedjeljak, 10. ožujka 2025.
Gradonačelnik Tomislav Tomašević obratio se ispred prostorija ZET-a u Ozaljskoj ulici. "Puno je rečeno o ovim tramvajima, a sad će ih i građani moći isprobati", naglasio je.
"Jako sam zadovoljan. Prije svega, želim još jednom napomenuti da je ovo kraći tramvaj. Nema puno europskih gradova gdje se tramvaji proizvode u istom gradu u kojem će prometovati", dodao je.
Puštanje u promet novog tramvaja
Objavljuje Index.hr u Ponedjeljak, 10. ožujka 2025.
"Zahvalan sam Končaru što su prva dva tramvaja isporučena prije dogovorenog roka. Ovaj tramvaj je uspješno prošao sva testiranja. Čim su bila gotova testiranja u petak, htjeli smo da odmah u ponedjeljak krene s prvom vožnjom", napomenuo je.
"Na drugom tramvaju se već radi i prilagođava se. 40 tramvaja je već kupljeno od Končara, a za 40 dugih tramvaja je javna nabava u procesu. Ovi novi kratki tramvaji će primarno voziti na linijama 1, 3, 8 i 13, gdje su i dosad primarno bili kratki tramvaji", najavio je.
Potvrdio je kako je cilj da Zagrebom što prije prometuju isključivo niskopodni tramvaji.
Dužnosnici i novinari su nakon Tomaševićevog govora krenuli novim tramvajem prema Trgu bana Josipa Jelačića. Tamo su u tramvaj ušli i drugi građani te je on nastavio prometovati na liniji 1.
Inače, prvi novi tramvaj TMK 2400, proizveden u tvrtki Končar - Električna vozila d.d., stigao je na zagrebačku Remizu prije par tjedana. Tramvaj je dužine 20.8 m, kapaciteta 115 putnika, prilagođen je osobama s invaliditetom, opremljen je videonadzorom, USB priključcima i sustavom za brojanje putnika, a vijek eksploatacije mu je 35 godina.
Novost je i njegova inovativna tehnologija, koja smanjuje potrošnju električne energije vraćanjem energije kočenja u mrežu. Tomašević je istaknuo da može voziti i bez struje neko vrijeme, kako ne bi bilo nikakvih zastoja na pruzi.