Stižu strože kazne za električne romobile. Policija: Igračka je prestala biti igračka

Ilustracija: Srecko Niketic/PIXSELL

U Zagrebu je prošlog tjedna provedena velika policijska akcija nadzora vozača električnih romobila, a rezultati pokazuju alarmantne brojke. U tri dana otkriveno je više od stotinu prekršaja, a policija najavljuje strože kazne i zakonske izmjene na jesen, piše RTL Danas.

Alarmantni rezultati akcije

Zagrebačka policija prošlog je tjedna provela ciljanu akciju nadzora romobilista, a rezultati su zabrinjavajući – od 250 zaustavljenih, čak 109 bilo je u prekršaju. "Svi, neovisno o dobi, moraju nositi zaštitnu kacigu," upozorava Mišel Matošević, policijski službenik za preventivu cestovnog prometa PU zagrebačke.

Romobil se smije voziti tek od 14. godine, maksimalnom brzinom od 25 km/h i bez slušalica u oba uha. Tijekom snimanja RTL-a, rijetki su vozači imali kacigu, a prebrza vožnja bila je pravilo, ne iznimka.

"Odjednom se pojave sa svih strana, vrlo često bez šljema. To je jako opasno," komentira Stanko Abadžić iz Zagreba. "Roditelji su krivi jednako kao i djeca," dodaje Gordana Glad, osvrćući se na maloljetnike na romobilima.

Maloljetnici i propisi

Po zakonu, romobilisti moraju voziti biciklističkom stazom, a ako ona ne postoji – pješačkom zonom ili zonom smirenog prometa brzinom do 5 km/h. Na autocestu ili brzu cestu ne smiju. U akciji je otkriveno da 10 posto prekršitelja čine maloljetnici.

"Imamo igračku koja je prestala biti igračka jer je postala veoma opasna, nekako ja percipiram da igračke nisu opasne. Mislim da otprilike isti razlog leži u tome da roditelji ne vežu svoju djecu u automobilima. Pretpostavit ću da to nije manjak ljubavi nego jednostavno neodgovornost.

Ja sam čak sklon vjerovati da se radi o neznanju o mogućim opasnostima, i opet ponavljam mislim da se trebaju povećati mandatne kazne i ako ništa drugo da će kroz te kazne ljudi prepoznati koja je to opasnost", upozorava prometni vještak Krunoslav Ormuž.

Porast prekršaja i planirane izmjene

Policija već radi na izmjenama Zakona u suradnji s Fakultetom prometnih znanosti, HAK-om i Ministarstvom prometa, a promjene se očekuju na jesen. "U prvih sedam mjeseci ove godine imamo 70 posto više utvrđenih prekršaja i prometnih nesreća nego lani," ističe Matošević iz PU zagrebačke.

Mnogi stručnjaci također traže uvođenje obveznog osiguranja romobila, kako bi se napokon dobila evidencija njihovog broja i vlasnika.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.