Rat anketarskih kuća: Izlazne ankete bile su najtočnije dosad

Foto: Index, Hina

KOLIKO se u predizbornoj kampanji ratovalo parolama, toliko se protivnike lupalo i rezultatima anketa. Etablirane agencije za istraživanje se vrijeđalo i optuživalo da su korumpirane i da lažiraju rezultate navijajući za lijevi blok. Taj trend traje još od predsjedničkih izbora na kojima je izgubio Ivo Josipović iako je po istraživanjima dugo važio za najpopularnijeg političara u državi.

S druge strane mala agencija 2x1 komunikacije do zadnjeg je trenutka predviđala premoćnu pobjedu HDZ-ovog desnog bloka. Robert Bosak iz 2x1 komunikacija otvoreno se svrstao uz HDZ kandidiravši se uz njihovu podršku na listi za zastupnika njemačke nacionalne manjine. 

Pogriješio za deset mandata 

Po njegovoj posljednjoj anketi HDZ-ova koalicija trebala je osvojiti 66 mandata. Bez dijaspore je dobila deset manje. "Desnu opciju smo profulali, SDP smo točno predvidjeli", rekao je Bosak za Index. On i dalje inzistira da su konkurentske agencije služile strankama koje su od njih naručivale ankete i lažirale rezultate da bi manipulirale biračima. "Nisam dobio ni od koga ugovor. Sve sam ja financirao, a oni su dobivali milijune. Bez novca se ne može puno napraviti, ali smo ipak uspjeli ostvariti civilizacijski iskorak kada smo kao mala agencija natjerali ostale da rade istraživanja po izbornim jedinicama. I ovi rezultati su umjetno stvoreni. Svi drugi su napuhavali", ustvrdio je Bosak. 

Bosak: Borili smo se protiv ORaH-a

No, kada je o manipulacijama riječ vrlo je znakovita njegova rečenica koju je izgovorio u trenutku nepažnje vjerojatno uzrokovane umorom zbog neprospavane noći. "Cijelo vrijeme smo se borili protiv ORaH-a", rekao je Bosak.

Šalinović: Ignoriram prijetnje

S druge strane izlazne ankete Ipsos Pulsa su bile preciznije od svih dosadašnjih.

"Predizborne ankete mjere biračke preferencije u trenutku provođenja istraživanja, a ne predviđaju izborne rezultate", rekao je Ante Šalinović iz agencije Ipsos Puls. Na njihov račun, kao i na račun drugih velikih agencija u kampanji je bilo puno oštrih napada. Najopasniji je bio onaj Tomislava Karamarka koji je ustvrdio da neće imati s kime raditi kada on pobijedi na izborima. Rekao je to samo zato što su njihovi rezultati ispravno pokazivali da se HDZ-ova višemjesečna prednost pred SDP-om naglo topi.

"Ne doživljavam pretjerano sve te prijetnje. Ignoriram ih. Svatko neka odgovara za svoje riječi, a mi smo svoju stručnost i jučer pokazali", rekao nam je Šalinović.

Kasnili za valom Mosta

Ipak, ni jedna agencija nije predvidjela ovako veliki uspjeh Mosta. Trendovi su pokazivali da ta nova stranka raste, ali istraživanja su kasnila za valom njihove popularnosti.

"Sinčićevi glasovi s predsjedničkih izbora su se samo prelili na Most", objasnio je Bosak.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.