Ryanairovi putnici na letu iz Mallorce za Zagreb: "Bili smo zarobljeni satima"

Foto: PIXSELL/Sasa Miljevic

Putnici Ryanair leta FR2283 koji je 8. lipnja trebao poletjeti s Mallorce prema Zagrebu proživjeli su, kako tvrde, ponižavajuće i kaotično iskustvo. U pismu koje su uputili redakciji Indexa optužuju kompaniju za višesatno zadržavanje bez informacija, otkazivanje leta bez transparentnog obrazloženja te neljudski tretman putnika, među kojima su bila i djeca te starije osobe.

Riječ je o onoj večeri kada se na Tuđmanu dogodila nesreća zbog koje je otkazano 59 letova. Podsjetimo, iz zračne luke Franjo Tuđman su tada izvijestili da su bili zatvoreni za promet u vremenu od 8. lipnja od 15,21 do 9. lipnja do 00,51 sati radi prokliznuća zrakoplova Air Panonia, tipa Cessna 525, oznake 9A-JIM na travnatu površinu uz rub uzletno-sletne staze, a u tom razdoblju bilo je otkazano 59 letova.

Zrakoplov je bio bez putnika i nitko od članova posade nije ozlijeđen, navode iz Zračne luke te dodaju da nije bila proglašena pripravnost za izvanredne situacije (emergency) u zračnoj luci.

Satima zarobljeni u avionu bez informacija

Let je bio zakazan za 21:50, ali su putnici ostali zatvoreni u avionu sve do 00:20, bez hrane, vode i osnovnih obavijesti, navode u pismu.

Dodaju da je posada u tom razdoblju davala kontradiktorne i sarkastične izjave poput "teoretski polijećemo" ili "možete izaći, ali onda nemate pravo na naknadu".

 

Kapetan se oglasio tek u 00:20, kada je objavio da je let otkazan, navode putnici. Dalje navode da je uslijedila potpuna konfuzija: nitko nije znao gdje će se iskrcati prtljaga, kamo se trebamo obratiti ni kako ćemo doći do Zagreba.

"Posebno je problematično što se zračna luka Zagreb otvorila već u 00:51, što ukazuje da let nikada nije ni bio planiran – već unaprijed otkazan bez iskrene komunikacije", stoji u pismu ogorčenih putnika.

Putnicima podijelili obavijesti na – poljskom

Na pultu Ryanaira, kako tvrde, dočekala ih je službenica koja je odbijala dati bilo kakve informacije na hrvatskom ili engleskom jeziku. Umjesto toga, podijelila je dva papira – jedan s linkovima za korisničku podršku i drugi s obavijestima o pravima putnika – na poljskom jeziku.

Putnici tvrde da je ista djelatnica odbila dati svoje ime, broj prema kojem bi je se identificiralo kao djelatnicu Ryanaira ili bilo kakav pisani dokument, a osobito je bila gruba prema starijima i obiteljima s djecom, navode ogorčeni putnici. Jednom starijem paru koji je tražio osnovne informacije oko smještaja i prijevoza, pozvala je osiguranje, navode.

"Ljudi troše više od 1.000 eura kako bi stigli kući"

Mali broj putnika uspio je dobiti hotelski smještaj za jednu noć, ali su preostali, prema navodima putnika koji su nam se javili, ostavljeni bez ikakve pomoći i još su na putu prema Zagrebu – o svom trošku. Kažu da su natjerani potrošiti preko 1.000 eura po osobi za put koji je u startu trebao koštati stotinjak eura.

"Za razliku od drugih destinacija poput Malage i Malte, gdje su alternativni letovi organizirani istu večer, nas su ignorirali i ostavili bez ikakve brige ili osnovnog poštovanja", pišu u pismu koje su nam dostavili.

Prijave nadležnima, traže i pravnu zaštitu

Putnici su najavili podnošenje službenih dopisa Ryanairu, Agenciji za civilno zrakoplovstvo, ECC-u, Europskoj komisiji te Zračnoj luci Franjo Tuđman. Tvrde da su prekršena njihova potrošačka i temeljna ljudska prava.

"Putovanje može biti luksuz, ali informacija, sigurnost, voda, hrana i dostojanstvo – to nisu privilegije. Ovakvo ponašanje zaposlenika i kompanije je nedopustivo", zaključuju.

Ryanair: Ispričavamo se, ali ovo je bilo izvan naše kontrole

Iz Ryanaira su na Indexov upit kazali da se ispričavaju zbog nastale situacije te da je ona bila potpuno izvan njihove kontrole.

"Zbog zatvaranja piste u Zračnoj luci Zagreb 8. lipnja, bili smo prisiljeni otkazati ovaj let iz Palme de Mallorce za Zagreb.

Putnici na koje se ovo odnosi obaviješteni su i upućeni na mogućnosti besplatne promjene leta, kao i na mogućnost smještaja preko noći ili povrata novca.

Ryanair se iskreno ispričava zbog svih neugodnosti koje je izazvalo zatvaranje piste u Zračnoj luci Zagreb, što je bilo u potpunosti izvan naše kontrole."

"Pista je bila zatvorena zbog prokliznuća Cessne. Obavljali su se očevid i istraga, a onda se izvlačio zrakoplov"

Iz Zračne luke Franjo Tuđman kazali su nam da je pista bila bila zatvorena do 00:51 sati zbog prokliznuća Cessne. Izrazili su žaljenje zbog nastale situacije. Cijeli odgovor na Indexov upit navodimo u nastavku:

"Zračna luka Franjo Tuđman je bila zatvorena za promet u vremenu od 08. lipnja 2025. od 15:21 sati do 09.06.2025. do 00:51 sati radi prokliznuća zrakoplova Air Panonia, tipa Cessna 525, oznake 9A-JIM na travnatu površinu uz rub uzletno-sletne staze. Zrakoplov je bio bez putnika i nitko od članova posade nije ozlijeđen.

Sukladno proceduri u ovakvim događajima, prvo je bilo potrebno obaviti očevid i istragu, a nakon toga, pristupilo se procesu izvlačenja zrakoplova.  Službena istraga od strane nadležnih tijela završena je u 19.30 sati, a nakon toga dozvoljen je pristup zrakoplovu i početak procesa izvlačenja.

Proces izvlačenja odvijao se u koordinaciji sa vlasnikom zrakoplova Air Panonia, koji je sukladno EU Uredbi 139/2014 u konačnici odgovoran za uklanjanje oštećenog zrakoplova", navodi se u odgovoru zagrebačke zračne luke na Indexov upit.

"Izvlačenje zrakoplova je bilo kompleksno"

"Zračna luka je organizirala izvlačenje zrakoplova koristeći interne i vanjske tehničke i ljudske resurse, a prema propisanim procedurama za slučaj ovakvog incidenta. 

Izvlačenje zrakoplova bilo je kompleksno, između ostaloga i radi toga jer je djelomično bio ukopan u travnatu površinu te je dovršeno oko ponoći. Nakon toga izvršena je sveobuhvatna provjera manevarskih površina,  te je zračna luka ponovno otvorena u 00:51 sati.

Propisanim načinom komunikacije u zrakoplovstvu (NOTAM – Note to Airman) sve su zrakoplovne kompanije bile obaviještene o statusu zatvorenosti/otvorenosti Zračne luke Franjo Tuđman.

Međunarodna zračna luka Zagreb izražava žaljenje putnicima zbog neugodnosti koje su pretrpjeli uslijed ovog događaja. Sigurnost putnika, djelatnika i svih korisnika zračne luke naš je apsolutni prioritet i upravo zato poduzimamo sve potrebne mjere kako bismo je održali na najvišoj razini", stoji u odgovoru zagrebačke zračne luke.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.