"Originalni zagrebački harač kao antirecesijska mjera": Sindikati šokirani potezom Zagrebparkinga

U SAVEZU samostalnih sindikata Hrvatske (SSSH) šokirani su najnovijim potezom Zagrebparkinga - proširenjem područja naplate. Postupak nazivaju uvođenjem "originalnog zagrebačkog harača kao antirecesijske mjere".

"Dok direktori javnih poduzeća premijerki javno obećaju kako neće povećavati cijene proizvoda i usluga, Grad Zagreb šamara svoje građane usred ljeta novim nametom, u cijelosti se oglušujući na njezin apel. K tome, gradski harač u obliku 100-postotnoga povećanja naplatnih parking-zona, direktor Zagrebparkinga i predstavnik Gradskog ureda za izgradnju sarkastično nazivaju - antirecesijskom mjerom!?", navode u SSSH.

"SSSH podsjeća gradske čelnike kako su još nedavno građanima obećali da u iduće dvije godine Grad Zagreb neće povećati ni jednu cijenu u gradu! Ili je narodna na djelu: `Obećanje, ludom radovanje`!?", pitaju se.

"Ma kakvim se argumentima opravdavalo širenje naplatnih zona, SSSH osuđuje takav postupak Holdinga i smatra ga licemjernom pljuskom i još jednim nametom građanima i radnicima koji su već ionako pogođeni kriznim porezom i nemaju novca za ovakvo povećavanje troškova, koji će jamačno napuniti Holdingovu blagajnu! SSSH apelira na gradsku upravu da se solidarizira sa sve težom financijskom situacijom svojih građana i odustane od najavljenoga povećanja cijena. Građani grada Zagreba ne žele više slušati opetovanu izjavu - tko nema novca neka se iseli iz grada. U Zagrebu ne žive, niti bi trebali živjeti samo tajkuni!", poručili su iz SSSH.

Svečano obećali pa zaobilaznim putem odlučili napuniti blagajnu

Podsjetimo, na sastanku kojeg je u ponedjeljak premijerka Jadranka Kosor održala sa predstavnicima javnih tvrtki Zagrebački holding je obećao kako ne samo da neće sad podići cijene zbog rasta PDV-a na 23 posto, nego cijene neće dizati ni sljedeće godine! No, pronašli su novi način za punjenje blagajne - samo dan kasnije, u utorak, Zagrebparking je najavio najveće širenje zone naplate parkiranja u posljednjih nekoliko godina - uvodi se 5.264 novih parkirnih mjesta, neke zone će iz nižih postati više, a na neke dijelove gdje se naplata dosad nije provodila uvode se nove zone.

U Zagrebparkingu tvrde kako izmjena nije motivirana krpanjem rupa u gradskoj blagajni, a Marijan Ključarić iz gradskog Ureda za promet je na jučerašnjoj konferenciji za novinare rekao kako je izmjena motivirana "željom za kontrolom i racionalnijim korištenjem parkirališta, smanjenjem ulaska automobila u centar i poticanjem korištenja gradskog prijevoza".

Gradski odbor HDZ-a: Zagrepčanima novi troškovi, a glume socijalnu osjetljivost

"Građani Zagreba sasvim sigurno nisu od aktualne gradske vlasti tražili uvođenje nameta u obliku više od 5.000 novih i 6.000 uglavnom na skuplje promijenjenih parkirnih mjesta po svim dijelovima grada, kako to želi prikazati aktualna gradska vlast. Umjesto da se krene u ozbiljan rebalans i rezanje svih troškova, SDP i njegovi sateliti u Skupštini Grada Zagreba izglasali su još jedan više nego kozmetički rebalans proračuna, a rupe u proračunu odlučili su popuniti novim nametom građanima", smatraju u zagrebačkom Gradskom odboru HDZ-a.

"Više puta javno smo upozoravali na loše stanje gradskog proračuna i potrebu rezanja svih nepotrebnih troškova. Skupštinski zastupnici vladajuće garniture nonšalantno su digli ruku za izvještaj o poslovanju Zagrebačkog holdinga u prošloj godini i rebalansu gradskog proračuna, ali nisu natjerali gradsko poglavarstvo da gradom upravlja racionalno, u skladu s trenutnom ekonomskom situacijom. Izvještaj o poslovanju Zagrebačkog holdinga u 2008. je katastrofalan, a već površan uvid u njega pokazuje da aktualna gradska vlast, umjesto smanjivanja troškova i savjesnog upravljanja gradskim tvrtkama, jedino zna povećavati namete i rasprodavati gradsku imovinu", dodaju.

"Istovremeno dok Zagrepčanima uvode nove parkirne namete, gradski čelnici sebi su dodijelili pravo na besplatan parking u svim gradskim zonama. Pozivajući Zagrepčane na racionalnije korištenje individualnih vozila, gradski prvaci i čelnici vladajuće zagrebačke koalicije zaboravili su javnosti reći da se oni ne odriču prava na vlastite službene automobile i vozače, službene mobitele bez limita potrošnje i druge beneficije. Ne samo da uvode nova parkirališna mjesta i naplatu na mjestima na kojima je nikada nije bilo, nego šire parkirne zone prema gradskoj periferiji i gradskim četvrtima koje s parkiranjem nisu imali nikakvih problema. Sramotno predstavljajući uvođenje novih parking zona kao antirecesijsku mjeru, građanima Zagreba poručili su da ih smatraju u najmanju ruku maloumnima", navode.

"Treba istaknuti i da je ova mjera donesena na izuzetno perfidan način, u vrijeme kada su mnogi građani Zagreba na godišnjima odmorima i u trenutku kada ne zasjeda Gradska skupština, čime je onemogućena bilo kakva kvalitetna javna rasprava o ovom pitanju. Licemjerno je da SDP i njihovi partneri u Gradu Zagrebu bez problema prozivaju druge, čak i kad provode ozbiljne mjere štednje, ali zato bez imalo srama u Zagrebu ne samo da ne režu troškove i ne rasterećuju kućne budžete Zagrepčana, nego ih u ovim kriznim vremenima dodatno opterećuju", ističu u Gradskom odboru HDZ-a.

"Zbog svega tražimo od gradonačelnika Milana Bandića i predsjednika Uprave Zagrebačkog holdinga Ive Čovića da javno obrazlože stvarne razloge povećanja i promjene parkirnih zona i da građanima prikažu stvarno stanje gradskog proračuna i financija te da se o ovoj, ali i o svim drugim eventualnim novim mjerama raspravlja na prvom idućem zasjedanju Gradske skupštine", dodaje se u priopćenju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.