Nova teorija: Airbus se srušio zbog instrumenata koji su pokazivali krivu brzinu zrakoplova

AUTOMATSKE poruke koje su poslane sa Air Franceovog Airbusa pokazuju kako je je bilo "nepravilnosti u mjerenju brzine zrakoplova", izvijestili su danas iz tvrtke proizvođača. To znači kako je računalo pokazivalo krivu brzinu aviona.

"Ako pokazivači brzine nisu bili ispravni, to može značiti da su pokazivali krive vrijednosti u kokpitu koje je pilot krivo tumačio", rekao je za CNN inspektor sigurnosti zračnog prometa Greg Feith te dodao kako bi takav problem mogao izazvati katastrofu.

Smrznuli se senzori koji pokazuju brzinu zrakoplova

U francuskom Le Mondu objavljen je članak u kojem stoji kako su piloti, možda, letjeli "krivom brzinom" za veliku oluju u koju su ulazili. Razlog zašto su instrumenti pokazivali krivu brzinu mogao bi biti taj što su se zamrznuli senzori koji su postavljeni na vanjskoj strani zrakoplova. Ne zna se da li je avion tada letio prebrzo ili presporo.

Ovu teoriju podupiru i meteorolozi koji kažu kako se avion našao u neobičnoj oluji u kojoj su vjetrovi puhali i do 160 kilometara na sat te su stvarali vakuum dižući more iz oceana. To je moglo izazvati jake turbulencije.

Airbus zbog nesreće izdao upozorenja pilotima o upravljanju tijekom oluja

Pentagon je odbacio teoriju o terorističkom napadu za koju brazilske vlasti tvrde da nikada nisu o njoj niti razmišljali. Francuski ministar vanjskih poslova Bernard Kouchner rekao je kako nema dokaza koji pokazuju da se radi o terorističkom napad, no ne želi odbaciti niti jednu mogućnost. 

Zbog nesreće koju je doživio Air Franceov zrakoplov, Airbus je izdao upozorenje svim pilotima i operaterima koji rade s Airbusom A330 i dao im upute kako upravljati zrakoplovom u uvjetima poput onih u kojima se našao kobni let 447. Podsjetimo, zrakoplov se suočio sa snažnim turbulencijama i jakom olujom, za koju se sumnja da je dovela do njegovog pada.

Brazilci se predomislili: Pronađeni ostaci ne pripadaju Air Franceovom letu 447!

Brazilske vlasti izvijestile su kako krhotine koje su tijekom jučerašnjeg dana izvađene iz Atlantskog oceana ipak ne pripadaju Air Franceovom letu 447 koji je nestao u ponedjeljak. Konfuzna izvješća dolaze sa svih strana, a o uzrocima nesreće tek se nagađa jer istražitelji strahuju da crne kutije zrakoplova nikad neće biti pronađene.

"Potvrđeno je kako materijal ne pripada zrakoplovu. Riječ je o drvenim paletama kakve se koriste za transport. Inače ih se koristi i u zrakoplovima, ali ih na letu 447 za Pariz nije bilo", rekao je zapovjednik brazilskih zračnih snaga Ramon Borges Cardoso. Dodao je kako ni trag goriva ne pripada zrakoplovu jer je količina znatno veća od one koju zrakoplov nosi. "Dosad iz oceana nije izvađen ni jedan komad zrakoplova", rekao je Cardoso.

Nakon strke koja je nastala zbog oprečnih izvješća oko pronalaska krhotina nestalog Airbusa A330, francuska vlada je upozorila brazilsku kako "moraju biti izrazito oprezni prilikom informiranja o pronalasku olupine". Francuski ministar prometa Dominique Bussereau je rekao kako su brazilski spasilački timovi "istrčali pred rudo" kad su jučer na sva zvona objavili da su pronašli krhotine zrakoplova.

U potragu za letom 447 kreće francuska podmornica koja je istraživala Titanic

Francuska mini podmornica, osmometarska Nautile, uz pomoć koje je vađeno srebro sa potonulog Titanica i koja je "radila" na popravku oštećenja potonule olupine "nepotopivog" broda, kreće u potragu za crnim kutijama Air Franceovog Airbusa A330 koji je na letu 447 pao negdje u Atlantskom oceanu. Nautile i njenu "sestrinsku podmornicu" Victor 6000 u zonu za koju se vjeruje da je mjesto nesreće dovest će oceanografski spasilački brod "Pourquoi Pas?" ("Zašto ne?"). Na odredište bi, kako navode francuski mediji, podmornice trebale stići 12. lipnja.

Krhotine su smeće s nekog od prekooceanskih brodova?

Podsjetimo, ranije su brazilske zračne snage izvijestile kako su u oceanu ugledale zrakoplovno sjedalo i pojas za spašavanje te brojne krhotine zrakoplova - metalne i nemetalne. To je izvješće sad dovedeno u pitanje s obzirom da ni jedna od krhotina koja je dosad izvađena nije iz zrakoplova Airbus A330. Krhotine za koje se vjerovalo da pripadaju nestalom letu pronađene su oko 650 kilometara od sjeveroistočne obale otočja Fernando de Noronha. Pretpostavlja se kako je u oceanu zapravo pronađeno smeće s nekog od prekooceanskih brodova.

Prema jučerašnjim izvješćima, krhotine za koje se ispostavilo kako ipak ne pripadaju Air Franceovom Airbusu, protežu se duž 90 kilometara površine Atlantskog oceana. Istražitelji su na osnovu površine po kojoj su raspršene bili navodili kako postoji mogućnost da se Airbus raspolovio još u zraku, a brazilski ministar obrane Nelson Jobim rekao je kako tragovi goriva na površini oceana isključuju mogućnost da je zrakoplov eksplodirao ili da je u njega bila podmetnuta bomba. "Postojanje tragova goriva isključuje mogućnost požara ili eksplozije. Ako su ostale mrlje u vodi, znači da zrakoplov nije gorio", rekao je Jobim na konferenciji za novinare. Te jučerašnje teorije nakon ovog najnovijeg otkrića "padaju u vodu", jer niti dosad izvađeni ostaci, niti gorivo nisu iz Airbusa.

Španjolski pilot vidio jaku bijelu svjetlost koja se brzo kretala vertikalno prema dolje i nestala je nakon šest sekundi

Jučer je objavljeno kako je pilot španjolske kompanije Air Comet koji je na dan nestanka kobnog Air Franceovog leta 447 letio na ruti od Lime do Madrida, prijavio kontroli leta kako je u daljini ugledao snažan bljesak. Jaka bijela svjetlost se brzo kretala vertikalno prema dolje i nestala je nakon šest sekundi. Pilot je kontroli leta dojavio i kako je u blizini rute kojom leti u jeku olujno nevrijeme sa snažnom električnom aktivnošću. U Air Cometu su za El Mundo potvrdili postojanje takvog pilotskog izvješća i rekli kako je ono proslijeđeno španjolskim vlastima, Airbusu i Air Franceu. Ovo izvješće ponovno je razbuktalo hipoteze o eksploziji kao uzroku nesreće. Jedna od teorija je ta da je zrakoplov pogodila munja i da se uslijed snažnih turbulencija i otkazivanja opreme jednostavno strovalio u ocean.

Podsjetimo, francuski Airbus A330 sa 228 putnika, koji je u nedjelju navečer po lokalnom vremenu poletio iz brazilskog Rio de Janeira prema pariškom aerodromu Charles de Gaulle, nije se ondje pojavio u ponedjeljak u 11.15 sati kad je trebao sletjeti. Let AF447 je četiri sata nakon polijetanja prijavio kontroli leta velike turbulencije, potom i probleme s električnim sustavom zrakoplova, nakon čega je došlo do prekida komunikacijskih veza.

Prema popisu putnika kojeg je objavio Air France, u zrakoplovu su se nalazili 61 Francuz, 58 Brazilaca, 26 Nijemaca, devet Kineza, devet Talijana, šest Švicaraca, pet Britanaca, pet Libanonaca, četiri Mađara, tri Irca, tri Norvežana, tri Slovaka, dva Amerikanca, dva Španjolca, dva Marokanca, dva Poljaka, te po jedan Južnoafrikanac, Argentinac, Austrijanac, Belgijanac, Kanađanin, Danac, Estonac, Gambijac, Islanđanin, Nizozemac, Filipinac, Rumunj, Rus, Šveđanin, Turčin i Hrvat - 45-godišnji Zoran Marković, pomorac iz Grižana u okolici Crikvenice.

> Air France objavio popis putnika: U nestalom Airbusu bio je i jedan Hrvat

> Video: Brzi pronalazak Air Franceovog Airbusa je nemoguća misija

> Video: Pilot Airbusa najavio ulazak u oluju koja je bila kobna za 228 putnika zrakoplova

> Slovenac koji je bio u društvu s hrvatskim pomorcem "za dlaku" izbjegao kobni Air Franceov let

> Nakon prijetnje tužbom Air France priznao da je Airbus pao zbog kvara električnog sustava

> Lica tragedije na letu 447: Obitelji oplakuju žrtve čiji grob neće nikada posjetiti

I.M. / I.Kri.
Foto: AFP

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.