easyJet preuzima stoti Airbus 319

NA SVEČENOJ ceremoniji primopredaje u tvornici Airbus u Hamburgu, easyJet, vodeći europski niskobudžetni avioprijevoznik preuzima svoj stoti avion Airbus 319, nakon čega će posebno oslikan avion poletjeti na turneju u neke od glavnih europskih centara. U samo tri i pol godine dostavljeno je stotinu aviona što znači da easyJet u prosjeku svakih 12 dana preuzme novi avion - češće nego bilo koja druga aviokompanija u povijesti.

Pridruživanjem stotog aviona Airbus, flota easyJeta sastojat će se od ukupno 130 aviona, a s obzirom na prosječnu starost aviona od 2,2 godine to je ujedno i najmlađa flota u Europi.

Avion A319 jedan od ekološki najučinkovitijih aviona koji su trenutno dostupni. Po sjedalu je otprilike je 15 posto učinkovitiji od starije generacije aviona 737-300 koje je zamijenio. Novi avion kombinira učinkoviti poslovni model avioprijevoznika easyJet (gušći raspored sjedala i veći faktor popunjenosti) što znači da tradicionalni avioprijevoznici ispuštaju 27 posto više emisija po putniku po kilometru od easyJeta.

U listopadu 2002. godine aviokompanija je napravila rekordnu narudžbu od 240 aviona Airbus (120 u čvrstoj narudžbi i 120 po dodatnom pravu za kupnju), a prvi avion je bio isporučen već iduće godine. U studenom 2006. godine, narudžba je povećana na 315 aviona (192 u čvrstoj narudžbi i 123 po dodatnom pravu za kupnju).

Čvrsta narudžba 192 aviona, uključujući i motore, iznosi otprilike 6 milijardi eura. Avioni koriste CFM56-5B motore izrađene u Francuskoj koje održava kompanija SR Technics smještena u Zurichu te je stoga easyJet jedan od najznačajnijih korisnika europskih kompanija u sektoru avio industrije te odgovoran za desetke tisuća poslova na području europske proizvodnje.

easyJet je danas također pozvao europske Vlade da uklone čak 700 najstarijih i najprljavijih aviona koji lete europskim nebom. Predložio je da od 1. siječnja 2012. godine (tj. od datuma kad zrakoplovna industrija u potpunosti ulazi u Program Europske unije o trgovanju štetnim tvarima) niti jednom avionu za prijevoz koji je proizveden prije 1. siječnja 1990. godine ne bude dozvoljeno da ostane registriran u Europskoj uniji. Taj bi se kriterij sustavno pomicao svake godine, a Europska bi unija mogla donijeti odgovarajuću regulativu. Ovaj prijedlog bi uključio i avione za transport tereta budući da stari putnički avioni često završe kao teretni avioni.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.