Screenshot: YouTube
KINESKI sateliti snimili su fotografije koje prikazuju tri plutajuća objekta za koje se vjeruje da su ostaci nestalog zrakoplova Malaysia Airlinesa MH370.
Nakon što potraga za malezijskim zrakoplovom koji je nestao 8. ožujka s 239 putnika i članova posade niti nakon četiri dana nije donijela rezultate, kineske vlasti su najavile kako će potragu proširiti i na kopno.
Šef civilnog zrakoplovstva najavio je će Kina u potragu uključiti još dva zrakoplova koji će nadlijetati kopno u potrazi za ostacima Boeinga 777-200EU Malaysia Airlinesa nestalog nakon što je iz Kuala Lumpura poletio prema Pekingu. Kina je rasporedila i deset svojih satelita koji bi trebali pomoći u potrazi. Sateliti se kontroliraju iz baze Xian na sjeveru zemlje, a koristit će visoku rezoluciju i druge tehnologije kako bi "pomogli u potrazi i operacijama spašavanja zrakoplova.
U veliku potragu uključeni su vojni zrakoplovi, vojni brodovi, brodice obalne straže i civilni brodovi iz deset zemalja, no njihovi napori da pronađu bilo kakav trag dosad su se pokazali uzaludnima. Potraga je proširena i na širi pojas Tajlandskog zaljeva i Južnokineskog mora te na Malajski prolaz zapadno od Malezije.
Vojni radar nije detektirao Boeing
Rodzali Daud, zapovjednik malezijskih zračnih snaga, negirao je navode medija prema kojima je nestali Boeing detektiran u subotu u 2.40 sati ujutro na vojnom radaru kraj Malajskog prolaza.
Daud je kazao kako ti natpisi u medijima nisu istiniti, no da je moguće da se zrakoplov okrenuo i promijenio smjer, piše BBC.
Svjedok pada?
Pojavili su se i prvi mogući svjedoci pada zrakoplova. Ali Fathi Abduh Hadi živi na sjeveroistoku Malezije i tvrdi da je u subotu oko 1.45 sati po lokalnom vremenu vidio "jaku svjetlost koja velikom brzinom pada". Navodni svjedok tvrdi kako je ta "jaka svjetlost" padala prema Južnom kineskom moru nad kojim je najvjerojatnije i nestao Boeing.
Kopilot kršio protokole leta
U svjetskim medijima počeli su izlaziti detalji vezani uz kopilota Fariqa Abdula Pekinga. On je prema navodima medija znao često kršiti protokol leta.
Analitičar: To što mobiteli zvone ne znači ništa
Analitičar bežične komunikacije Jeff Kagan riješio je misterij zvonjave mobitela. Novinari NBC-a razgovarali su s Kaganom koji je objasnio da činjenica što mobiteli zvone kada se s njima pokuša uspostaviti kontakt ne znači ništa. Kazao je da to nužno ne znači da zvoni broj koji ste nazvali već da je mreža u funkciji.
"Telefon može zazvoniti nekoliko puta prije nego mreža pronađe traženi broj. Zvonjava prestaje kada ga mreža ne nađe", objašnjava Kagan i dodaje da mreža traži broj na temelju zadnje lokacije.
Kronologija potrage za zrakoplovom Malaysia Airlinesa
Evo i kronologije događaja vezane za let Malaysia Airlinesa MH370 za kojim se još uvijek bezuspješno traga.
SUBOTA, 8. OŽUJKA
- Zrakoplov Boeing 777 na letu Malaysia Airlinesa MH370 polijeće iz Kuala Lumpura prema Pekingu sa 227 putnika i 12 članova posade.
- Kontakt sa zrakoplovom izgubljen je jedan do dva sata nakon polijetanja. Nije primljen nikakav poziv u pomoć, a vremenski uvjeti bili su povoljni.
- Posljednji kontakt kontrole leta sa zrakoplovom je bio na 120 nautičkih milja (222 kilometra) od Kote Bharu, grada na istočnoj malezijskoj obali.
- Uprava za civilno zrakoplovstvo Vijetnama kaže da avion nije javio njihovoj kontroli leta da je ušao u zračni prostor na dionici između Malezije i Ho Ši Mina
- Internetska stranica za praćenje zrakoplova flightaware.com pokazuje da je nakon polijetanja zrakoplov letio u pravcu sjeveroistoka i popeo se na visinu 11.500 metara. Zrakoplov je minutu nakon toga nestao s prikaza zrakoplova u zraku.