Zabrana korištenja mobitela i drugih elektroničkih uređaja u školama u Nizozemskoj pozitivno je utjecala na učenike, pokazalo je novo istraživanje koje je naručila nizozemska vlada.
Tri četvrtine od 317 ispitanih srednjih škola izvijestile su kako je odluka o uklanjanju mobitela iz učionica dovela do bolje koncentracije učenika tijekom nastave. Uz to, gotovo dvije trećine škola zabilježile su poboljšanje društvene atmosfere među učenicima, a trećina škola primijetila je i napredak u školskom uspjehu.
Državna dužnosnica za osnovno i srednje obrazovanje Marielle Paul istaknula je da su rezultati ohrabrujući: "Manje ometanja, više pažnje na nastavi i društveniji učenici. Zabrana mobitela u učionicama donosi izvrsne rezultate. Sjajno je što se škole trude kako bi ovo uspjelo".
Zabrana je stupila na snagu 1. siječnja 2024. godine i odnosi se i na osnovne i na srednje škole. Iako učenici u osnovnoj školi u pravilu počinju donositi mobitele tek u višim razredima, istraživanje je pokazalo da je utjecaj zabrane u tim razredima bio zanemariv, piše Reuters.
Većina škola i dalje omogućuje iznimke u slučajevima kada su elektronički uređaji nužni zbog medicinskih razloga, primjerice za korištenje slušnih pomagala povezanih s mobilnim uređajem.