Sadržaj nastao u suradnji s: Eurospin
PIVO je jedno od najdugovječnijih pića na svijetu, a ponuda nikad nije bila raznovrsnija. Lageri, IPA-e, radleri, tamna, voćna, lagana i jača piva već su odavno pronašli mjesto na policama, ali i u čašama. Dok neki pivo biraju spontano, drugi mu pristupaju s više pažnje, oslanjajući se na okus, stil i osobne navike. Prema nekim istraživanjima, upravo te navike često određuju kakvo pivo netko preferira.
Postoje studije koje su otkrile povezanost između preferencija hrane i osobnosti, a istraživanje sa Sensory Evolution centra na američkom sveučilištu Penn State iz 2020. otišlo je korak dalje te proširilo ovu ideju na pivo. Pokazalo se da neke ljudske osobine utječu na preferenciju određenih pivskih vrsta.
U istraživanju je sudjelovalo 109 sudionika koji su kušali tri vrste piva i kinin, otopinu gorkog okusa koja se koristi za aromatizaciju pića poput tonika. Zatim su ispunili upitnik kojim su se mjerile osobine poput traženja senzacija, osjetljivosti na kazne i nagrade te koliko bi im smetao okus gorčine u svakodnevnoj prehrani, što je bilo relevantno za razumijevanje preferencija gorčih piva, poput IPA-e.
Rezultati upitnika pokazali su da skoro trećina sudionika voli nova iskustva, izazove i malo adrenalina te češće poseže za gorčim pivima, poput IPA-e. S druge strane, do 70% je onih koji više cijene udobnost, rutinu i ono što im je poznato, pa radije biraju lagere i laganija piva.
Koliko je pivo popularan proizvod u Hrvatskoj pokazala je analiza tržišta piva koju su napravili Agronomski i Ekonomski fakultet prošle godine. S udjelom od oko dvije trećine, lager pivo i dalje dominira hrvatskim tržištem, dok voćna i lagana piva poput radlera zauzimaju 10-15% i bilježe značajan rast. Craftovi su u posljednjih pet godina porasli na 5% tržišta, čime se potvrđuje i sve veći interes Hrvata za raznolikiju ponudu piva.
Iako se pivo najčešće bira prema okusu ili prigodi, neke teorije sugeriraju da se preferencije mogu povezati s karakterima. Provjerili smo kako to izgleda kroz vrste piva koje se ovih dana mogu pronaći i u Eurospin Beer Fest ponudi te smo za vas napravili vodič.
Klasičar koji ne voli komplicirati
Pivski klasičari najradije biraju ono što im je poznato i provjereno, nešto što se lako uklopi u svaku priliku. Upravo zato im najčešće odgovara lager, lagano i osvježavajuće pivo koje se fermentira na hladnijim temperaturama, što mu daje blag, uravnotežen okus. Best Bräu lager, iz aktualne Eurospin ponude, jednostavan je i pouzdan izbor iz brenda koji se oslanja na njemačku pivarsku tradiciju i pristupačnu kvalitetu.
Opušteni hedonist
Tipovi koji radije biraju voćne arome nego gorčinu, a pivo im je dio uživanja, najčešće ga povezuju s ugodnim trenucima – suncem, društvom i opuštenom atmosferom. Često biraju ono što im pruža lagani osvježavajući osjećaj, bez pretjerane jačine.
Za ovakve tipove prikladan je izbor voćno i lagano pivo poput radlera. Best Bräu radler s okusom grejpa (2%) iz Eurospina nudi tu svježinu kakva se traži za tople dane, druženja na otvorenom i kad se želi blaža opcija.
Znatiželjni istraživač
Piva izraženije gorčine i bogatijih aroma, poput IPA-e i pale alea, najčešće privlače one koji vole istraživati nove vrste i ne boje se izraženijih aroma u pivu. Takva piva više odgovaraju večernjim druženjima i kušanjima uz dobru hranu. U Eurospinu su dostupni Craft King Session IPA (3.9%) i Pale Ale (5.3%), piva iz brenda koji se oslanja na moderne craft trendove, uz balans između arome i pitkosti.
Strastveni kušač
Tamna i punija piva često se biraju u trenucima kada pivo nije samo osvježenje već i doživljaj za nepce. To su piva za osobe koje uglavnom vole usporiti, cijeniti svaki gutljaj i posvetiti se okusu. Za njih pivo nije nešto što se pije usput, već dio trenutka.
Monastica, inspirirana samostanskom pivarskom tradicijom koja se razvijala u Njemačkoj i Austriji između 10. i 12. stoljeća, dolazi u varijantama Blonde i Rouge. Odlikuje je slojevit profil, što znači da se tijekom ispijanja postupno otkrivaju različiti okusi – od slada i karamele, preko začinskih i kvasnih nota, do toplog završetka s alkoholnom notom.
U ovom pivu je viši udio alkohola (6.5%), a dostupno je u elegantnoj boci od 750 ml u sklopu Eurospin ponude. Brend Monastica temelji se na recepturama koje spajaju klasične europske stilove s naglaskom na kvalitetu i karakter.
Organizator društvenih okupljanja
Za one koji organiziraju veća okupljanja ili vikende s društvom praktičan je izbor pivo u većem pakiranju jer tako, zna se, nitko neće ostati žedan. Uz to, veliko pakiranje se lako poslužuje i dijeli. Best Bräu pivo u bačvi od 5 litara (5.5%) iz Eurospina prilagođeno je upravo takvim situacijama – jednostavno je za upotrebu i dovoljno veliko za društvo.
Ako ste se prepoznali u nekom od opisanih profila ili vas jednostavno zanimaju različite vrste piva, Beer Fest specijal u Eurospinu, koji traje od 5. do 11. lipnja, donosi ponudu u kojoj će ljubitelji piva različitih ukusa i navika lako pronaći nešto za sebe.
Sponzorirani sadržaj donose Index i Eurospin u skladu s najvišim profesionalnim standardima