Will Ferrell je zaslužan za to što sad i Amerikanci znaju tko je Baby Lasagna

Foto: Profimedia

Iako je Eurosong započeo kao europski glazbeni festival još 1950-ih, današnja publika sve je mlađa, a Gen Z čini velik dio fan baze Eurosonga. Uz TikTok ovo natjecanje je postalo globalno rašireno, čak i među mladima izvan Europe, s velikim naglaskom na Gen Z populaciju.

Na Redditu, jedan korisnik je pitao: "Što Gen Z misli o Eurosongu 2025.?"

What does Gen Z think about Eurovision?
byu/Nekomana inGenZ

Političko glazbeno natjecanje

Jedan američki korisnik kaže da je ušao u svijet Eurosonga zahvaljujući prošlogodišnjoj drami: "Sve je počelo kad sam čuo za diskvalifikaciju Europape, pa sam krenuo gledati videe od ESC Gabea i... bio sam uvučen u cijeli taj Eurosong svijet."

On navodi Nizozemsku (C’est la Vie) kao ovogodišnjeg favorita jer kombinira baladu i pop, a privukla ga je i poruka pjesme o prihvaćanju života kakav jest. Usporedio ju je s prošlogodišnjim The Code, koji je pobijedio zahvaljujući žiriju, unatoč petom mjestu u televotingu.

Drugi korisnik Reddita primjećuje da se Eurosong sve više udaljava od glazbe i postaje politički projekt: "Kao Europsko glazbeno natjecanje, trebao bi se preimenovati u Političko glazbeno natjecanje."

Unatoč tom stavu kojeg mnogi dijele, vraćaju se iz godine u godinu gledanju Eurosonga upravo zbog spektakla i zabave koje natjecanje nudi, pogotovo kroz over the top nastupe koje Gen Z itekako zna cijeniti.

TikTok i Eurosong

TikTok igra ključnu ulogu u širenju popularnosti Eurosonga među mladima. Prema izvještajima BBC-a, Gen Z čini najveći dio gledatelja. U 2022., čak 56% TV publike bilo je između 15 i 24 godine pratilo je veliko finale. U nekim slučajevima, pjesme postaju viralne neovisno o samom natjecanju poput Espresso Macchiato s ovogodišnjeg izdanja, ili prošlih TikTok hitova poput ZITTI E BUONI grupe Måneskin iz 2021.

@winx.xoxoo ormai i prof ci vedono più alle macchinette che in classe ☕️🤞🏻⭐️ #scuola #liceo #macchinette #caffé #lanostrasalvezza #espresso #espressomacchiato #perte #fyp ♬ Espresso Macchiato - Tommy Cash

Reddit komentatori priznaju da ih privlače ludi i šareni nastupi, poput ovogodišnje švedske pjesme ili izvođača poput Windows95mana iz Finske. Vizualni elementi, raznolikost jezika i queer estetika savršeno odgovaraju Gen Z ukusu.

Amerikanci tek otkrivaju Eurosong

Mnogi mladi Amerikanci prvi su put čuli za Eurosong putem Netflixovog filma Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga iz 2020., u kojem Will Ferrell glumi fanatičnog Islanđanina Larsa Erickssonga, koji sa svojom čudnovatom partnericom Sigrit sanja o tome da predstavi Island na natjecanju.

Film, iako mješovitih kritika, uspio je približiti Eurosonga publici s druge strane Atlantika. U filmu se pojavljuju i stvarni pobjednici Eurosonga poput Conchite Wurst i Loreen, što dodatno učvršćuje povezanost stvarnog natjecanja i showbiza. Iako neki korisnici Reddita smatraju da je film među lošijima koje je Ferrell snimio, drugi ga vide kao odličnu ulaznu točku u svijet Eurosonga.

Sam Ryder efekt i mlađi od Gen Z

Nisu samo tinejdžeri ti koje Eurosong osvaja – natjecanje postaje masovni fenomen i među najmlađima. Prema istraživanju provedenom u Velikoj Britaniji, čak 90% djece planira gledati Eurosong 2025., a za to je zaslužan tzv. Sam Ryder efekt.

Ryder je svojim nastupom s pjesmom Space Man 2022. godine postigao najveći uspjeh za Ujedinjeno Kraljevstvo u posljednjih nekoliko desetljeća, a djeca su ga s oduševljenjem prihvatila.

Njegov svemirski kostim proglašen je najikoničnijim izgledom Eurosonga svih vremena među britanskom mladeži. U školama se organiziraju imitacije nastupa, a djeca se sve više zanimaju za jezike i kulture zemalja sudionica. Gotovo dvije trećine roditelja primjećuje da natjecanje potiče interes kod njihove djece za putovanja i istraživanje tuđe kulture.

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.