18. LIPNJA 1952. u Rimu je rođena Isabella Fiorella Elettra Giovanna Rossellini, jedno je od najznačajnijih lica svjetske kinematografije. Kći slavne švedske glumice Ingrid Bergman i renomiranog talijanskog redatelja Roberta Rossellinija, Isabella je odrastala okružena filmskim setovima, umjetnošću i različitim kulturama.
Iako je rođena uz slavno prezime, svoju je karijeru gradila na vlastitim temeljima te je s godinama postala ne samo cijenjena glumica nego i model, redateljica, spisateljica i ikona neovisnog duha.
Rossellini je odrastala u Italiji i Francuskoj, a s 19 godina preselila se u New York, gdje je studirala glumu na prestižnom Actors Studio. Njezin život od malih je nogu bio izložen svjetlima reflektora, ali i osobnim gubicima – u djetinjstvu je prošla kroz bolnu operaciju zbog skolioze, čiji je oporavak trajao 18 mjeseci, a majku Ingrid izgubila je prije tridesetog rođendana.
Unatoč slavnom prezimenu, Isabella nije odmah krenula stopama svojih roditelja. Karijeru je započela kao prevoditeljica i televizijska voditeljica da bi se kasnije etablirala i kao model te postala lice kozmetičke kuće Lancôme – suradnja koja će se, uz kraći prekid, protegnuti na više desetljeća.
Filmski debi ostvarila je 1976. u filmu A Matter of Time redatelja Vincentea Minnellija, u kojem je glumila uz svoju majku. Prava prekretnica u njezinoj karijeri dogodila se 1986. godine kada je utjelovila tajanstvenu i ranjivu Dorothy Vallens u kultnom filmu Plavi baršun redatelja Davida Lyncha. Riječ je o ulozi koja je redefinirala njezinu karijeru i prikazala njezinu spremnost da zakorači u mračne, složene i emocionalno zahtjevne likove.
Suradnja s Lynchom nastavila se i u filmu Wild at Heart (1990.), a njihova profesionalna i privatna veza često je bila u središtu pozornosti javnosti. Rossellini je od tada ostala vjerna arthouse i neovisnoj kinematografiji u kojoj je mogla istraživati složene ženske uloge, izvan okvira predvidljivih holivudskih blockbustera.
Osim Lynchovih filmova, Rossellini je glumila u nizu zapaženih uloga koje su pokazale njezinu svestranost. Pojavljivala se u filmovima kao što su Death Becomes Her (1992.), u kojem je tumačila zagonetnu Lisle Von Rhuman, Fearless Petera Weira, Immortal Beloved te Wyatt Earp s Kevinom Costnerom.
Na televiziji je ostvarila niz zapaženih uloga u serijama poput Friends, Alias, 30 Rock i Shut Eye, pokazujući i osjećaj za humor i autoironiju, osobine koje publika uvijek prepoznaje.
Rossellini je poznata i po suradnji s redateljicom Guy Maddin u eksperimentalnim i poetski stiliziranim filmovima kao što su The Saddest Music in the World (2003.) i My Dad Is 100 Years Old (2005.), u kojem je glumila više uloga, uključujući i vlastitu majku Ingrid Bergman.
U posljednjim desetljećima Rossellini je, uz glumu, razvijala i druge interese, osobito na području ekologije. Posebno se istaknula kao autorica i producentica edukativno-zabavnog serijala Green Porno koji je s velikim uspjehom prikazivan na Sundance Channelu. U seriji, koju je i sama osmislila i režirala, Rossellini na duhovit i vizualno osebujan način objašnjava načine razmnožavanja životinja.
Projekt je izazvao oduševljenje kritike i publike, a Rossellini se dodatno istaknula kao glumica koju ne zanimaju očekivanja žanrovskih okvira ili kulturnih normi. Serijali Seduce Me i Mammas nastavili su taj pristup kombinirajući znanost, umjetnost i performans.
Isabella Rossellini bila je udana za redatelja Martina Scorsesea, a u vezi je bila i s Davidom Lynchom kao i s glumcem Garyjem Oldmanom. Ima dvoje djece – sina Roberta i posvojenu kćer Elettru Wiedemann, bivšu manekenku i nutricionisticu.
Uz glumačku karijeru, Rossellini je ostala jedno od najprepoznatljivijih lica modne industrije. Dugo je bila lice Lancômea, a 2016. godine, u dobi od 63 godine, ponovno je postala ambasadorica te kozmetičke kuće simbolizirajući novi pristup ljepoti koji uključuje i zrelost.
Njezin klasični izgled, prirodna gracioznost i odvažnost u odabiru uloga učinili su je inspiracijom dizajnerima, fotografima i feministkinjama diljem svijeta.
Unatoč slavnom prezimenu, Isabella Rossellini nikada nije ostala u sjeni svojih roditelja. Naprotiv, izgradila je karijeru koja je podjednako umjetnički relevantna i osobno autentična. Njezin rad obuhvaća film, televiziju, književnost, biologiju, kazalište i aktivizam – uvijek s dozom duhovitosti, inteligencije i neovisnosti.