BMW još ne gradi ovakav auto, ali stvarno bi trebao

Foto: Sebastiano Ciarcia

BMW M je potvrdio da radi na novom superautomobilu, koji bi mogao naslijediti legendarni M1 iz kasnih 1970-ih. Iako službenih detalja još nema, vijest je već potaknula brojne vizije dizajnera. Jedna od najupečatljivijih dolazi od nezavisnog dizajnera Sebastiana Ciarcie, koji je osmislio vlastitu verziju BMW-ove egzotične jurilice nove generacije. Nazvao ju je Ethos.

Ovaj digitalni koncept podsjeća na kultni prototip BMW Nazca C2 iz ranih 1990-ih, koji je dizajnirao Italdesign. U njemu se mogu prepoznati i elementi BMW-a i8 te koncepta Vision M Next iz 2019., koji su obilježili noviju fazu dizajnerskog razvoja brenda.

Nizak, širok i upečatljiv

BMW Ethos ima izraženi sportski stav - nizak je i širok. Kabina je staklena i pokriva cijeli kokpit, dok djelomično otkriveni stražnji kotači podsjećaju na klasične talijanske sportske automobile. Sprijeda je prepoznatljiva BMW-ova maska, ali u modernijem obliku - u boji karoserije i s malim BMW logom pomaknutim u stranu. Prema Ciarciji, maska je inspirirana klasičnim BMW modelima iz 1950-ih, poput 503 i 507.

LED svjetla su diskretno integrirana u otvore za zrak, na način koji podsjeća na Peugeot 9X8 Le Mans Hypercar. Blatobrani su naglašeni i strše iz tijela automobila, dajući mu snažan i mišićav izgled. Ciarcia opisuje dizajn kao "kontrast mekih i oštrih linija".

Straga se nalazi tanka LED traka preko cijele širine vozila, aktivni spojler i veliki difuzor - svi zajedno pojačavaju sportski karakter automobila.

Pogon budućnosti

Ethos nema vidljiv motor s unutarnjim izgaranjem, ali nije zamišljen ni kao čisti električni automobil. Umjesto toga, dizajner predlaže pogon na vodikove gorive ćelije, koji bi mogao omogućiti performanse u rangu današnjih hiperautomobila. Time ostavlja prostor za različite tehnologije u budućnosti.

Ciarcia je svoj koncept zamislio u elegantnoj šampanjac boji i smjestio ga u odgovarajuće okruženje - Concorso d’Eleganza Villa d’Este uz jezero Como u Italiji. Na tom je mjestu BMW nedavno predstavio i limitirani Speedtop, kao i ranije Skytop (2024.) i Touring Coupe (2023.).

Ciarcia kao moguće rivale Ethosu vidi elitne superautomobe poput Alfe Romeo 33 Stradale, Aston Martina Valhalle, Ferrarija F80, a možda najbliži konkurent bio bi koncept Mercedes-AMG Vision One-Eleven.

Sebastian Ciarcia je talijanski automobilski dizajner koji živi u Göteborgu u Švedskoj. Studirao je na IAAD-u (Institut za primijenjenu umjetnost i dizajn u Torinu), a radio je za brojne poznate brendove poput Alfe Romeo, Fiata, Rimca i Volva. Njegove kreacije možete pogledati na Instagramu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.