Mercedes predstavlja najsnažniji serijski četiri-cilindrični motor na svijetu

Foto: Mercedes

NAMIJENJEN je kompaktnim Mercedesima, a proizvodit će se u AMG-ovim pogonima u Affalterbachu po principu "jedan čovjek, jedan motor".

Kao u slučaju Aston Martina ili Nissanove Godzille, i ovaj će motor u proizvodnji nadgledati i spajati isključivo jedna osoba, AMG-ov posebno osposobljen stručnjak zadužen za potpuno ručno sklapanje. A vraćanju ovog principa prethodila je priprema posebnih uvjeta, kako infrastrukturnih tako i u pogledu razvoja specijalnih alata, pa i transportnih kolica. A ono o čemu se radi je nova generacija motora, M139, 2.0 turbo četiri-cilindraš sposoban dati u maksimumu 421 KS i 500 Nm, što je u odnosu na prethodnika plus od 41 KS i 25 Nm. Dovoljno je reći kako se specifičnom snagom od 211 KS po litri obujma može usporediti s mnogim motorima iz superautomobila.

Fer je reći kako će se nuditi i slabija (osnovna) izvedba, ona s "tek" 387 KS.

Trenutni odziv

Krivulja okretnog momenta je dodatno uravnotežena pa maksimalni okretni moment od 500 Nm (480 Nm u osnovnoj izvedbi) nudi u rasponu od 5000 do 5250 o/min (4750 do 5000 o/min u osnovnoj izvedbi), vrlo slično atmosferskim motorima. A da se radi o sportskom motoru potvrđuje podatak da se rado zavrti do 7200 o/min.

Kompaktnost

U usporedbi sa sličnim poprečno ugrađivanim motorima ovaj se zarotirao oko svoje okomite osi za 180 stupnjeva pa su turbo punjač i ispušna grana pozicionirani straga. Time je omogućena aerodinamičnija forma prednjice vozila.

Turbo punjač je twin scroll tipa s dva odvojena ulaza ispušnih plinova te osovinama koje su prvi put oslonjene na valjkaste ležajeve, kao na AMG-ovom 4.0 V8 motoru iz GT-a. Iz istog izvora dolazi i rješenje dodatnog hlađenja svježim zrakom preko pokrova motora. Maksimalni tlak prednabijanja je 2,1 bar, odnosno 1,9 kod osnovne izvedbe.

Kratak pregled tehničkih podataka

Mercedes-AMG: M 139 2.0 litreni turbo četiri-cilindrični motor

Zapremina: 1991 cm3

Provrt x hod: 83,0 x 92,0 mm

Snaga: 310 kW (421 KS) pri 6750 o/min, 285 kW (387 KS) pri 6500 o/min

Maksimalni okretni moment 480 Nm između 4750-5000 o/min,  500 Nm između 5000-5250 o/min

Maks. broj okretaja motora: 7200 o/min

Odnos kompresije: 9,0:1

Turbo punjač: Jedan twin scroll turbo punjač s kompresorom

Maks. tlak prednabijanja: 2,1 bar (S izvedba), 1,9 bar (osnovni model)

Priprema mješavine: Kombinacija direktnog i ubrizgavanja u usisnu granu.

Glava cilindara: Dvije bregaste osovine, 16 ventila, podesive usisne i ispušne bregaste osovine, CAMTRONIC namještanje vremena otvaranje ventila za ispušnu bregastu osovinu

Maks. protok zraka: 1200 kg/h (S izvedba), 1100 kg/h (osnovni model)

Masa motora (s tekućinama): 160,5 kg

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.