Mazda3 1.6 TX: Dinamična i u limuzinskom pakiranju

MAZDA dovodi drugu generaciju kompaktnog modela, koji uz bitna poboljšanja nastavlja utabanim putem prethodnika ne skrivajući pritom globalne aspiracije za osvajanjem klase, i to u obje karoserijske izvedbe, hatchback i limuzinskoj.

U Mazdi i dalje smatraju kako su dvije karoserijske izvedbe sasvim dovoljne da pokriju segment. S obzirom na standardnu ponudu petvratne izvedbe potrebe za karavanom dijelom su smanjene, dok bi klasična limuzina trebala pokriti konzervativni dio klijentele.

Tako je barem vrijedilo do sada, no u slučaju nove generacije modela već je prvi vizualni kontakt pokazao da smo bili u krivu, baš kao što je i nepravedno izostavljen sufiks Sport u nazivu modela.

Nema sumnje kako lje imuzinska izvedba u ovom slučaju pogrešno okarakterizirana konzervativnom. Naglašena dinamika preuzeta je od izvornog kompakta, a treći volumen, tj. stražnji produžetak optimalno je integriran. Sve prati zamjetan rast dimenzija 4.580/1.755/1.470 mm, 2.640 mm razmaka između osovina), pa ne čudi što će neki automobil zamijeniti većom "šesticom".

Upravo to može biti dodatni impuls pri odabiru, jer dobiti više za isto ili manje novaca uvijek je poželjno. S druge strane, usprkos povećanju i ukupnom dojmu veće solidnosti Mazda3 se nije udebljala ni grama. Poželjnosti doprinosi i dinamički, gotovo sportski karakter, pa će limuzini teško odoljeti i mlađi kupci.

Nekadašnji dojam konfekcije, posebno vidljiv u kabini, definitivno je nestao. Mazda je odlučila kako ovdje neće štedjeti, pa je automobilu ponudila kvalitetnije materijale, podigla ionako visoku razinu završne obrade, ali i ostala dosljedna svojim prioritetima.

Prije svega to se tiče estetskih vrijednosti izvedenih u duhu prethodnice. Naklonjeniji tehno-freakovima, interijer uz novu prednju armaturu sada nudi novi višefunkcijski zaslon iznad središnjih otvora za ventilaciju, a osim pokazivača temperature, putnog računala i informacija s audio sustava, opcijski nudi i dodatni ekran za navigaciju.

Ono što svakako vrijedi pohvaliti je tradicionalno kvalitetna vozačka ergonomija. Sve se (opet) nalazi na pravom mjestu, a vozači će znati cijeniti i visok raspon mogućnosti podešavanja sjedala i upravljača, kao i činjenicu da su sve kontrole na pravom mjestu.

Što se pak ponude prostora tiče, putnici se nemaju na što žaliti, posebno ako se uzme u obzir kako su dodatni centimetri iskorišteni za povećanje komfora na stražnjoj klupi. Tek prosječnim ocijenit ćemo prtljažnik, ne toliko zbog volumena od 430 litara, već zbog otežanog pristupa, kao posljedice limuzinski nespretno osmišljenog otvora s poklopcem prtljažnika u kojeg nije integrirano i staklo.

Na opremljenost se ne treba žaliti. Iz podužeg popisa standardne opreme izdvojit ćemo ABS, EBD, EBA, DSC, TCS, prednje i bočne zračne jastuke i zračne zavjese iz sigurnosnog kruga, te električni paket, dvozonski automatski klima uređaj, audio uređaj, tempomat, parkirne senzore, grijana prednja sjedala i 17-inčne alu naplatke iz poglavlja komfora. Da, sve navedeno spada u TX razinu iznad koje postoje još dva paketa.

Poglavlje u kojem Mazda dosljedno prati prethodnika odolijevajući današnjim trendovima downsizinga svakako su motori. U ponudi pet motora osnovu čini 1,6-litreni benzinac. Starog znanca karakterizira 105 KS i 145 Nm, a s pogonom je usuglašen putem pet-stupanjskog manualnog prijenosa standardno uvjerljivih karakteristika, ne predugog hoda i prepoznatljive preciznosti.

Ovako motorizirana "skalirana šestica" pruža solidne performanse - hvata 100 km/h za 12,2 sekundi i postiže 188 km/h. Prosječnost performansi ne vrijedi i u slučaju tvrdo podešenog podvozja s genotipom jednog od najboljih, Ford Focusa.

Stoga se može reći samo jedno, a to je da će Mazda3 i u novom izdanju biti ljubimica zavoja, a samo će snaga motora diktirati dinamiku vožnje. Ovdje zbog nešto skromnijeg motora vozačka hrabrost ima nešto veću težinu, no to je već zadiranje u pitanje prometne kulture i same sigurnosti. Pridodamo li svemu prosječnu potrošnju na testu od 7,9 l/100 km zadržat ćemo tezu postavljenu na prethodnoj generaciji modela kako je ovo optimalan izbor za prosječnog vozača.

Ono što svakako valja reći je da mehanika vozila nema slabe točke. Sve je na svom mjestu, pa čak i prije spomenuto podvozje na čiju tvrdoću, odnosno poskakivanje automobila na neravninama se brzo privikava. Ono što može zasmetati je buka vjetra primjetna na visokim brzinama.

Mazda je svoj kompaktni izbor oduvijek visoko cijenila, a te ideje se djelomično drži i u ova krizna vremena. Testni primjerak, dakle limuzinska izvedba sa 1,6 benzincem i bogatim TX paketom opreme stoji gotovo 160.000 kn, ali valja reći kako aktualna akcija ruši cijenu na privlačnijih 148.500 kn, i to s uključenom metalik bojom. Oni skromnijih apetita mogu proći osjetno jeftinije, posebno ako su spremni odabrati vozilo sa lagera koja se kod pojedinih prodavača mogu naći uz dodatni popust.


 
U svakom slučaju Mazda3 ostaje sinonim pametne kupovine, automobil kod kojeg je teško naći bilo kakvu spornu karakteristiku. Limuzina je to koja veseli u vožnji voznim karakteristikama, ali i izdašnom opremom ulijevajući povjerenje kao jedan od najboljih u klasi, i to ne samo sa stanovišta sigurnosti.

Važnija serijska oprema (razina TX):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci i zavjese

Zračne zavjese (sprijeda i straga)

ABS/EBD/BA

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Akcijska cijena testiranog vozila

Akc. cijena osn. izvedbe (1.6 CE)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.