Britanska autoindustrija pala na najniže grane u dugo vremena

Foto: Mini, Rolls Royce

PROIZVODNJA vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu pala je na najnižu razinu u posljednjih 70 godina, ponajprije zbog lošeg rasporeda blagdana i neizvjesnosti oko carina, izvještava Wards Auto.

Prema podacima Udruge proizvođača i trgovaca motornim vozilima (SMMT), na Otoku je u travnju proizvedeno samo 59.203 vozila, što je najniža mjesečna razina od 1952. godine, uz izuzetak nekoliko mjeseci tijekom lockdowna 2020.

Proizvodnja u travnju zabilježila je pad od 15,8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Detaljnije, proizvodnja osobnih automobila pala je za 8,6 posto, na 56.534 vozila, dok je proizvodnja gospodarskih vozila doživjela značajan pad od 68,6 posto, na samo 2.669 primjeraka. Wards taj pad pripisuje zatvaranju jedne tvornice te "normalizaciji potražnje" za gospodarskim vozilima nakon postpandemijskog booma.

Za ovako loše rezultate kriv je niz čimbenika. Kasni Uskrs, koji se ove godine obilježavao u travnju, skratio je broj radnih dana. Također, prijelazi na nove modele zahtijevali su privremenu obustavu proizvodnje radi modifikacija proizvodnih linija, što je dodatno utjecalo na smanjenje ukupne proizvodnje. No najveći problem ostaju američke carine na automobile, koje trenutačno iznose 10 posto za do 100.000 vozila godišnje.

Izvršni direktor SMMT-a Mike Hawes izjavio je kako Velika Britanija bilježi "najteži početak godine u proizvodnji" još od 2009., kada je gospodarstvo još uvijek osjećalo posljedice financijske krize.

Hawes je dodao: "Potrebna je hitna akcija kako bi se potaknula domaća potražnja i povećala međunarodna konkurentnost. Vlada je prepoznala ključnu ulogu automobilske industrije u britanskom gospodarstvu, uspješno pregovarajući o poboljšanim uvjetima trgovanja sa SAD-om, EU-om i Indijom u razdoblju od samo mjesec dana."

Iako carine izazivaju neizvjesnost, glavno izvozno tržište UK-a i dalje je Europa. Isporuke prema europskom kontinentu u travnju su pale za 19.1 posto, ali su i dalje činile više od polovice ukupnog izvoza. Broj vozila poslanih u SAD pao je za 2.7 posto u istom razdoblju. S druge strane, izvoz u Kinu i Tursku porastao je za 44 posto, odnosno 31.2 posto. 

"Kako bismo iskoristili ove trgovinske prilike, moramo osigurati dodatna ulaganja, što će ovisiti o konkurentnosti i povjerenju koje može pružiti sveobuhvatna i inovativna dugoročna industrijska strategija,“ poručio je Hawes. "Ako to postignemo, radna mjesta, gospodarski rast i dekarbonizacija proširit će se diljem Ujedinjenog Kraljevstva.“

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.