Stigao je nasljednik legendarnog Lamborghinijevog V10 modela Huracan. Zove se Temerario, što u prijevodu znači 'neustrašiv' ili 'bezobziran', a to ime savršeno opisuje tehnološki skok koji donosi. Iako je pozicioniran kao 'baby' Lambo, ispod poklopca skriva hibridni pogon s više od 900 konjskih snaga i twin-turbo V8 motor, postavljajući potpuno nova pravila igre u svijetu superautomobila, piše TopGear.
Temerario je osmišljen kao pristupačniji i upotrebljiviji superautomobil od perjanice Revuelta. Nudi više prostora i konvencionalna vrata, no tu svaka sličnost s 'običnim' automobilima prestaje. U srcu sustava nalazi se 4,0-litreni V8 motor s 'vrućim V' rasporedom, ravnom radilicom i dva turbopunjača. No, to je tek početak.
Između motora i osmostupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom smješten je jedan električni motor, dok su još dva zadužena za pogon prednje osovine, čime je osiguran pogon na sve kotače. Rezultat je zapanjujuća ukupna snaga od 907 KS i 730 Nm okretnog momenta.
To je dovoljno da ovog 'mališana' katapultira od 0 do 100 km/h za samo 2,7 sekundi, uz maksimalnu brzinu veću od 340 km/h. Iako je teži oko 250 kg od prethodnika, sirova snaga to s lakoćom kompenzira.
Iako je riječ o Lamborghiniju, Temerario je, za pojmove superautomobila, relativno suptilnog dizajna, pogotovo u manje upadljivim bojama. Prednji kraj je agresivan, ali ne i pretjeran, s prepoznatljivim šesterokutnim dnevnim svjetlima koja u sredini imaju otvore za hlađenje. Aerodinamika je ključna – zrak se pažljivo usmjerava kako bi stvarao potisnu silu i hladio kočnice.
Profil je napet, a zrak se kanalizira prema stražnjim usisnicima koji hlade motor i turbopunjače, koji na 10.000 okretaja u minuti generiraju ogromnu toplinu. Stražnji kraj je priča za sebe: motor je ponosno izložen, krov je oblikovan da zrak vodi prema spojleru, a dominantni elementi su opet šesterokutna svjetla i masivni, centralno smješteni šesterokutni završetak ispušnog sustava.
Za one koji žele još više, tu je paket 'Alleggerita' ('olakšani'). Iako smanjuje masu za samo 30 kg (uz karbonske naplatke), donosi brojne karoserijske elemente od ugljičnih vlakana koji navodno povećavaju potisnu silu za 67 posto i aerodinamičku učinkovitost za 62 posto.
Na papiru, pogonski sklop djeluje nevjerojatno složeno, no u vožnji je priča drugačija. Lamborghini je uspio stvoriti automobil koji se vozi fluidno i intuitivno, bez osjećaja da upravljate računalnom simulacijom. Električni motori popunjavaju 'turbo rupu' na niskim okretajima, osiguravajući trenutačan odziv, dok turbopunjači preuzimaju na višim okretajima, sve do crvene linije na vrtoglavih 10.000 o/min.
Temerario nudi i nekoliko trikova: može se voziti isključivo na struju, pri čemu postaje Lambo s prednjim pogonom i 78 KS, a tu je i napredni sustav za kontrolirani drift. Iako je na stazi predvidljiv i lakši za kontrolu od moćnijeg Revuelta, njegova prava priroda je brutalno ubrzanje.
Bilo što iznad treće brzine na javnoj cesti vodi vas u ozbiljne nevolje. Zvuk V8 motora s ravnom radilicom je specifičan – grublji i industrijski na nižim okretajima, ali postaje prava simfonija između 6.500 i 10.000 o/min.
Je li Temerario bolji od posljednjih V10 Huracana? Da, ali na potpuno drugačiji način. Nedostaje mu sirova zvučna drama atmosferskog motora, ali to nadoknađuje tehničkom superiornošću i nevjerojatnom brzinom.
Lamborghini je uspio ugraditi zaigranost i karakter u ovaj visokotehnološki paket. Smiješno je brz čak i s praznom baterijom, jer motor s unutarnjim izgaranjem i dalje razvija gotovo 800 KS. Ovo je tek početak priče o Temerariju – najpitomija verzija koja pokazuje ogroman potencijal za još ekstremnije izvedbe u budućnosti. U doba strogih regulacija, twin-turbo V8 s hibridnom asistencijom pravo je inženjersko čudo koje zaslužuje slavlje.