KTM je iščekivao bankrot. Sad je otkriven plan za njegov spas

Foto: KTM

JOŠ prije nekoliko dana crni su oblaci bili iznad sjedišta tvrtke u Mattighofenu u Austriji. 

Slavni proizvođač motocikala je obustavio proizvodnju i iščekivao bankrot, a već su se spominjale informacije kako će tvrtku preuzeti neki od giganata poput BMW-a. Ništa od toga jer je stigla potvrda da KTM ostaje pod postojećim vodstvom budući da su vjerovnici odobrili plan restrukturiranja.

KTM-ov dug iznosi gotovo 2 milijarde eura, što vjerovnici nisu spremni otpisati. KTM AG duguje oko 180 banaka ukupno 1.3 milijarde eura. Banke su prethodno tražile višu gotovinsku kvotu, zbog čega nije bilo sigurno hoće li plan restrukturiranja biti prihvaćen.

Kako bi ih zadovoljio, austrijski proizvođač motocikala mora do 23. svibnja 2025. uplatiti jednokratni iznos od 548 milijuna eura, što čini 30% njegovih ukupnih obveza. Ako KTM uspije osigurati taj iznos u zadanom roku, vjerovnici će početkom lipnja potvrditi ostatak plana otplate, čime bi ova financijska kriza konačno bila riješena.

Dodatno KTM treba još oko 150 milijuna eura kako bi se postupno povećala proizvodnja u glavnoj tvornici u Mattighofenu od sredine ožujka. Time bi se osigurala operativnost tvrtke s oko 2000 zaposlenika do kraja svibnja, doznaje Motosport. Prva tranša, odnosno 50 milijuna eura za ožujak, već je u ponedjeljak deponirana na račun administratora restrukturiranja. Ukupno je potrebno položiti oko 750 milijuna eura (600 milijuna za gotovinsku kvotu i 150 milijuna za nastavak poslovanja) do kraja svibnja.

Kako bi se pomoglo KTM-u da ponovno stane na noge i nastavi s proizvodnjom motocikala i trkaćih automobila, njegov matični koncern Pierer Mobility osigurao je financijsku injekciju od 50 milijuna eura. Taj iznos će osigurati likvidnost potrebnu za pokretanje četiri proizvodne linije u jednoj smjeni unutar tri mjeseca. Još važnije, prema izvještaju Motorsport.com, tvrtka je primila značajnu financijsku potporu od anonimnog ulagača. 

Vijesti donose olakšanje obožavateljima KTM-a i stanovnicima Mattighofena. Kada su se pojavile glasine o mogućem preuzimanju od strane BMW Motorrada, istovremeno su se širile informacije da bi sjedište brenda u Austriji moglo biti zatvoreno. Navodno je BMW planirao preseliti kompletnu proizvodnju u Indiju, gdje KTM već proizvodi neke modele. Takav potez bi ugrozio tisuće radnih mjesta u Austriji i značajno utjecao na lokalnu ekonomiju. Iako ta ideja nikada nije imala čvrsto poslovno uporište, sada više nije prijetnja - pod uvjetom da novčani tok ostane stabilan. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.