MITSUBISHI želi godišnje u Europi prodati između 75 i 80 tisuća vozila, a u tome su mu glavni aduti Renaultovi proizvodi.
Mitsubishi Motors započinje novu fazu svog povratka na europsko tržište, ovoga puta u partnerstvu s Renaultom. Nakon što se 2020. povukao iz Europe zbog velikih financijskih gubitaka, japanski proizvođač sada se vraća kroz korištenje Renaultovih platformi i tehnologije – uz ciljanu racionalizaciju troškova i brži razvoj novih modela.
Da, govorimo o istoj marki koja je bila zaslužna za motorizaciju ZOI '84. u Sarajevu kad su se Pajero i L300 dokazali i osvojili europsku publiku. Sjećamo se i filmskog hita "Cannonball Run" s nezaboravnom potjerom policije za Mitsubishijem (Starion) u kojem Jackie Chan i Richard Kiel bježe na spektakularan način.
Danas vrijede neka druga pravila i jako debeli obrazi. U slučaju Mitsubishija prvi rezultati ove suradnje već su vidljivi: modeli Colt i ASX sada se temelje na Renault Cliju i Capturu, a u prošloj godini čak i bilježe određeni rast prodaje.
Sljedeći koraci uključuju potpuno električni Eclipse Cross EV, čija je premijera zakazana za rujan, a temelji se na platformi modela Renault Megane E-Tech. Do kraja godine očekuje se i lansiranje novog Grandisa, obiteljskog SUV-a razvijenog na osnovi Renaulta Symbioza.
Unatoč pozitivnim pomacima, Mitsubishi se suočava s izazovima. U prvih pet mjeseci 2024. zabilježen je pad prodaje u Europi od 29%, najviše zbog povlačenja modela Space Star i Eclipse Cross, koji nisu zadovoljili nove sigurnosne propise. Odlazak jeftinog Space Stara posebno je bolan jer je u 2023. činio gotovo 40% ukupne europske prodaje. Bez zamjene u segmentu gradskih automobila, Mitsubishi sada ima značajnu prazninu u ponudi.
Unatoč opravdanom skepticizmu prema "rebrendiranim" vozilima, Mitsubishi najavljuje jasniji identitet u nadolazećim modelima. Izvršni direktor Mitsubishi Motors Europe, Frank Krol, tvrdi da će novi Eclipse Cross EV "biti mnogo više Mitsubishi nego prethodni modeli s promijenjenim oznakama". Također je najavio planove za uvođenje više modela vlastitog razvoja u Europu, od kojih je trenutačno jedino Outlander PHEV primjer takvog pristupa.
Krol je također nagovijestio daljnju suradnju s Renaultom – mogući novi model temeljen na sljedećoj generaciji Renault Clia mogao bi stići prije kraja 2025.
Jedna od razmatranih opcija je prilagodba japanskog koncepta kei automobila za europsko tržište. Ova ideja mogla bi omogućiti Mitsubishiju da iskoristi svoje bogato iskustvo u tom segmentu bez velikih ulaganja. No, Krol upozorava da "to zvuči lakše nego što jest", s obzirom na regulatorne prepreke i tržišnu kompleksnost u Europi.
Mitsubishi je trenutačno aktivan u 20 europskih zemalja, a razmatra ulazak na još dvije. To je znatno manje u odnosu na 32 tržišta pokrivena 2019., što je posljedica povlačenja pickup modela L200. Njegov povratak bi pak zahtijevao elektrifikaciju pogonskog sklopa, što je trenutačno komercijalno neisplativo s obzirom na ograničenu potražnju.
Mitsubishi je odustao i od razvoja dvaju vlastitih električnih modela. Globalni izvršni direktor Takao Kato ističe kako će se europska potražnja za električnim vozilima pokriti putem modela razvijenih u suradnji s partnerima, umjesto samostalnim razvojem.
Marka koja je nekada bila sinonim za robusne terence poput Pajera i sportsku tehnologiju iz Lancera Evolution sada se percipira kao podružnica Renaulta s promijenjenim logom. Modeli poput Colta i ASX-a, iako funkcionalni i tržišno konkurentni, ne donose onaj tehnički i dizajnerski potpis po kojem je Mitsubishi bio poznat. Takav pristup opravdano izaziva zabrinutost među dugogodišnjim obožavateljima brenda koji se pitaju gdje je nestao pravi Mitsubishi.