Ferrari priznao grešku: Novi modeli dobivaju stara rješenja

Foto: Ferrari

Kada je Ferrari predstavio model Amalfi, nasljednika Rome, mnoge je razveselio čistokrvni V8 motor bez električne pomoći, ali i ono što su vidjeli u kabini.

S obzirom na to da je ergonomija sastavni dio osjećaja vožnje, jednako važna promjena onoj ispod poklopca dogodila se u kabini. Kao što se moglo vidjeti na premijeri, novi upravljač sada ima fizičke tipke i pravu tipku za pokretanje motora.

Kupci presudili

A razlog ove odluke je sasvim jasan – kupci su tako poželjeli. Oni su se žalili da su kapacitivne (osjetljive na dodir) tipke nepraktične i frustrirajuće za korištenje u vožnji. Ferrari je odlučio poslušati korisnike i vratio je fizičke kontrole na volan.

Model Amalfi je prvi s tim promjenama, ali svi budući Ferrariji imat će fizičke tipke, potvrdio je za Autocar Enrico Galliera, direktor komercijalnog odjela Ferrarija. Još bolja je vijest da će se i postojeći modeli moći naknadno prepraviti. Pritom neće trebati mijenjati cijeli upravljač, već samo njegov središnji dio. To će se moći napraviti kod ovlaštenih zastupnika, bez potrebe slanja automobila natrag u Italiju, potvrdio je šef razvoja Gianmaria Fulgenzi za Top Gear.

Podsjetimo, Ferrari je započeo s touch kontrolama na modelu SF90, u želji da uključi najsuvremeniju tehnologiju. No ubrzo su shvatili da to nije "100 % funkcionalno u vožnji". Galliera priznaje:

"Touch tipke su inovativne, ali nismo dovoljno uzeli u obzir da ih ljudi koriste dok voze. Naš je cilj bio - ruke na volanu, oči na cesti - i to nismo postigli." Cilj je bio da sustav bude brz i intuitivan poput pametnog telefona, no u stvarnosti to nije funkcioniralo kako je zamišljeno.

Prodaja nikad bolja

Unatoč kritikama na touch tipke, Ferrari je 2024. zabilježio rekordnu prodaju. Isporučeno je 13.752 automobila, što je porast od 0.7 % u odnosu na prethodnu godinu. 

Potražnja je tolika da će se nove narudžbe moći isporučiti tek 2027. godine.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.