Budućnost Ferrarija je prepuna novosti. Više benzinaca i čak 20 novih modela do 2030.

Foto: Ferrari

FERRARI je posljednjih dana bio u središtu pozornosti nakon što je Maranello otkrio prve tehničke specifikacije za svoj prvi električni model, nazvan „Elettrica“. Ipak, to ne znači da se slavni proizvođač oprašta od motora s unutarnjim izgaranjem. Upravo suprotno, Ferrari udvostručuje svoje napore u razvoju benzinaca.

Tvrtka je 2022. godine predviđala da će do kraja desetljeća samo 20 posto njihove ponude činiti automobili s isključivo benzinskim motorima. Međutim, ovog je mjeseca objavljena revidirana strategija koja predviđa da će do 2030. godine čak 40 posto portfelja činiti modeli s motorima s unutarnjim izgaranjem (ICE). Udio hibrida ostaje nepromijenjen na 40 posto, što znači da će velika većina novih automobila i za četiri godine imati V6, V8 i V12 motore.

Još snažniji motori

Svjesni odanosti svojih kupaca tradicionalnim motorima, talijanska marka nastavit će usavršavati svoje benzinske agregate kako bi postigli još bolje performanse, istovremeno poštujući sve strože propise o emisijama. Tijekom nedavnog događaja za investitore, glavni direktor za istraživanje i razvoj, Ernesto Lasalandra, potvrdio je Ferrarijevu predanost klasičnim pogonima.

"Nastavljamo razvijati naše V6, V8 i V12 motore s ciljem kontinuiranog poboljšanja njihovih performansi i učinkovitosti, te istovremeno usklađivanja s novim svjetskim propisima. Nastavit ćemo nuditi termalne motore u našem portfelju proizvoda i donositi inovacije na motorima neprestanim povećanjem specifične snage", izjavio je Lasalandra.

Vrhunac još nije dosegnut

Lasalandra je natuknuo da se specifična snaga od 296 KS po litri, koju postiže hiperautomobil F80 i koja predstavlja rekord za Ferrarijev cestovni model, još uvijek može nadmašiti. "Dosegnuli smo novi vrhunac specifične snage, ali ovo nije kraj. Želimo se sve više poboljšavati koristeći noviju tehnologiju, nove materijale i inovativnu arhitekturu motora."

Spremni i za sintetička goriva

Ferrari gleda i prema budućnosti alternativnih goriva. Ako sintetička goriva postanu popularna i raširena, njihovi će motori biti spremni. "Pobrinut ćemo se da naši motori rade s alternativnim gorivima poput e-goriva, spremni ako ili kada se ova tehnologija proširi na globalnoj razini."

Iako se ideja o električnom Ferrariju može činiti neobičnom, stroži zakoni o emisijama prisiljavaju tvrtku na prilagodbu. No, ne radi se samo o ispunjavanju propisa; Ferrari je uvjeren da može stvoriti uzbudljiv električni automobil za one koji su spremni odreći se motora s unutarnjim izgaranjem. Za sve ostale, u godinama koje dolaze i dalje će biti mnoštvo V6, V8 i V12 modela. U planu je čak 20 novih automobila između 2026. i 2030. godine, što nadolazeće razdoblje čini jednim od najaktivnijih u povijesti tvrtke.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.