DACIA je danas u Istri, točnije prekrasnoj Fažani, predstavila novi adut u C-SUV segmentu, model Bigster, koji donosi prepoznatljiv dizajn, još više komocije i modernu tehnologiju, ostajući pritom vjeran Dacijinoj filozofiji najbolje vrijednosti za novac.
Novi Bigster je Duster na kvadrat. Robusni izgled dobio je s dodatnih 22,7 cm u duljinu i 5 cm u međuosovinskom razmaku. S Dacia Link maskom na prednjem dijelu te prepoznatljivim Y-oblikovanim svjetlima, Bigster slijedi novi dizajnerski smjer marke.
Na jučer održanoj prezentaciji imali smo prilike isprobati potpuno novi Bigster. Našu testnu vožnju do Istre smo odradili u blago hibridnoj 1,2 litrenoj 4x4 varijanti od 130 KS i najraskošnijoj Extreme izvedbi.
Vozački ambijent ne razlikuje se bitno od Dustera, ali uz jednu bitnu razliku. Francuski i rumunjski inženjeri su veliku pozornost dali povećanju ugode u vidu bolje zvučne izolacije. Na održanoj prezentaciji je istaknuta ugradnja debljeg stakla i ekološki odgovorni pristup marke. Bigster tako koristi oko 20% reciklirane plastike u svojoj konstrukciji te je u potpunosti izbačena upotreba kože i kroma u unutrašnjosti.
Kad smo kod recikliranih detalja, Dacia za dodatnu zaštitu karoserije koristi inovativni Starkle materijal koji sadrži do 20% recikliranog polipropilena i nije obojen, čime se smanjuje ugljični otisak.
Unutrašnjost Bigstera postavlja nove standarde u klasi, nudi najveći prtljažnik kapaciteta do 702 litre i, kako tvrde, najbolji prostor za putnike u segmentu. Praktičnost povećavaju stražnja klupa preklopiva u omjeru 40:20:40 s funkcijom Easy Fold te mogućnost stvaranja ravne površine s utovarnom duljinom od čak 2,7 metara.
Dacia ponovno donosi i praktični YouClip sustav s pet pričvrsnih točaka za razne dodatke, kao i domišljate modularne krovne nosače koji se u tren oka transformiraju iz uzdužnih u poprečne. Nešto što smo već imali prilike vidjeti na Joggeru i Dusteru.
Dinamični tempo vožnje tijekom prezentacije je u ovoj benzinskoj varijanti rezultirao s točno 8,0 litara potrošnje u prosjeku. Na autoputu smo primijetili kako spomenutu izoliranost možda pomalo remeti efektni panoramski krov. Dakle, veća buka je primjetna tek na 150 km/h. Vožnju u Bigsteru od 2 i pol sata u jednom smjeru zapravo smo odradili bez ikakvog umora.
Novi Bigster dolazi s četiri elektrificirana pogona: Hybrid 155 koji omogućuje do 80% gradske vožnje na električni pogon, Mild hybrid 140 sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, inovativni Mild hybrid-G 140 s dvije opcije pogonskog goriva (benzin/LPG) koji dolazi naknadno tijekom lipnja uz mogući doseg do 1450 km te varijantom s kojom smo se imali prilike družiti, Mild hybrid 130 4x4 za ljubitelje terenske vožnje.
Bigster tako postaje Dacijin odgovor na zahtjeve modernog C-SUV segmenta, nudeći sve što kupci traže: prostranost, robusnost, naprednu tehnologiju i efikasnost, ali po Dacia cijeni. Dakle, sve to po cijeni od 24.100 eura. Najskuplje inačice u cjeniku su naša testirana Extreme Mild Hybrid 4x4 130 varijanta i Hybrid 155 za 32.000 eura. Povoljna kvadratura, zar ne?