Stvorili su neke od najkul automobila, a sad ih se VW rješava

Foto: BMW, Lotus, Maserati

VW Grupa, odnosno Audi, planira prodati slavnu dizajnersku tvrtku. 

Jedan od najprepoznatljivijih dizajnerskih studija u povijesti automobilske industrije, talijanski Italdesign, mogao bi uskoro promijeniti vlasnika. Prema informacijama koje su prvi objavili Corriere della Sera i Automotive News Europe, Volkswagen Grupa, koja od 2010. drži 90.1 % udjela u studiju, razmatra njegovu prodaju. Što je doista istina postat će jasnije nakon sastanka zakazanog za 12. svibnja u sjedištu Italdesigna.

Za one kojima ime Italdesign nije odmah prepoznatljivo, dovoljno je spomenuti nekoliko njihovih djela: BMW M1, Lamborghini Gallardo, Lotus Esprit, DeLorean DMC-12, Maserati MC12 ili kraće sve one automobile čiji su plakati krasili zidove naših dječjih soba. 

ItalDesign je osnovao Giorgetto Giugiaro, jedan od najcjenjenijih dizajnera u povijesti, a studio je postao sinonim za talijansku eleganciju, inženjersku preciznost i kreativnu smjelost.

Volkswagen Grupa je tvrtku 2010. preuzela putem Lamborghinija, a kasnije je nadzor prešao na Audi. To je osiguralo stabilnost i kontinuitet – barem do sada. Novi izvještaji govore da je već započeo proces "due diligence" pregleda u svrhu prodaje, što su sindikalni predstavnici potvrdili zaposlenicima.

Nakon sastanka 12. svibnja, zakazan je još jedan 19. svibnja, na kojem bi trebao sudjelovati i predstavnik torinske industrijske unije. U Torinu, nekadašnjoj svjetskoj prijestolnici automobilskog dizajna, ova vijest izaziva zabrinutost – pogotovo nakon što je Bertone bankrotirao 2014. (i ponovno oživljen tek 2022.) te nakon što je Pininfarina prešla u vlasništvo indijske Mahindre.

Iako još nema službenih informacija o potencijalnim kupcima, nije isključeno da bi nova adresa tvrtke mogla biti izvan Europe – možda i u Kini, gdje automobilska industrija bilježi snažan rast, a interes za legendarna europska imena sve je veći.

Italdesign zasad nije komentirao navode o prodaji. No jedno je sigurno – studio koji je stvorio neke od najljepših automobila 20. i 21. stoljeća nalazi se na prekretnici. Hoće li zadržati svoju kreativnu neovisnost i talijanski duh, ili ga čeka novo poglavlje pod novim vlasnicima? Odgovor svi iščekujemo s nestrpljenjem. 

Moguća prodaja Italdesigna nije izoliran slučaj, već dio šireg restrukturiranja unutar VW Grupe, koja se suočava s financijskim izazovima unatoč rastu prodaje električnih vozila. Tvrtka planira smanjiti broj zaposlenih za više od 35.000 u idućih pet godina, a zatvaranja tvornica u Njemačkoj gotovo su postala stvarnost.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.