Napokon poznat datum kada se otvara Pelješki most

Foto: Milan Sabic/PIXSELL

NAKON što je postalo jasno da će se Pelješki most zvati upravo po Pelješcu, što je ime koje se već uvriježilo među ljudima, napokon je poznat i datum kada će most koji će spojiti hrvatski teritorij na jugu biti pušten u promet. 

Taj je datum, kako je doznao Index, 26. srpnja. Od tog bi se dana prvi put u više desetljeća jugom Hrvatske trebalo moći  prometovati bez prelaska državne granice. Planirana je i svečanost otvaranja Mosta Pelješac, kako glasi službeno ime, a u vladi se nadaju da će na tu svečanost doći i predsjednica Europske komisije Ursula Von Der Leyen te još neki europski čelnici. No hoće li se to doista i dogoditi, ostaje za vidjeti. 

Most je po prvotnim planovima trebao biti pušten u promet u lipnju, prije špice turističke sezone, no izgradnja pristupnih cesta još se oduljila i onda se počela spominjati druga polovica srpnja, a na kraju je ministar Oleg Butković rekao da će otvaranje biti krajem srpnja. Sad je postalo jasno da će se most otvoriti u zadnjem tjednu srpnja. 

Prekjučer su, podsjetimo, s obje strane impozantne građevine prekjučer su postavljene table s natpisom "Most Pelješac" i podatkom o njegovoj dužini: 2404 metra.

Pelješki most tehnički je pregled prošao krajem siječnja ove godine kad se uočeni manji nedostaci koji su u međuvremenu otklonjeni. Sada se čeka završetak pristupnih cesta od Duboke do Sparagovića koje gradi Strabag i dionice od Sparagovića do Prapratnog koju gradi Avax. Na potonjoj dionici obavljen je tehnički pregled, a na ostatku pristupnih cesta taj bi se pregled trebao obaviti do 13. srpnja. Kod Prapratnog će se nove pristupne ceste spajati na postojeće pelješke ceste dok se ne dovrši stonska obilaznica koja bi se trebala izgraditi do kraja godine. 

Most na poluotoku Pelješcu, kojim se cestovnim zaobilaženjem BiH povezuje južni dio Hrvatske, najskuplji je infrastrukturni projekt otkako je 1986. godine Europska komisija počela sufinancirati projekte.

Most je koštao 418 milijuna eura, u čemu EU sudjeluje s 85 posto novca, a Hrvatska s 15 posto. 

Do tada je kao jedan od najskupljih projekata figurirala izgradnja podzemne željeznice u portugalskom gradu Portu, za što je iz EU fondova bilo izdvojeno 316 milijuna eura.

U petak se u Bruxellesu održava 8. Kohezijski forum, skup na kojem se raspravlja o kohezijskoj politici kojom Europska komisija putem svojih fondova nastoji smanjiti razvojne nejednakosti između dijelova Europske unije.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.