U škotskom Aberdeenu uskoro kreću voziti autobusi s pogonom na vodik

Ilustracija: EPA

ŠKOTSKI grad Aberdeen uživa u razvoju otkako je prije šezdesetak godina u Sjevernom moru otkrivena nafta koja je preuzela središnju ulogu u njegovoj industriji. 

No sada se okreće smanjenju onečišćenja zraka i zelenoj ekonomiji. Jedan od načina na koji će to pokušati ostvariti uvođenje je flote prvih gradskih autobusa na kat na vodikov pogon u svijetu.

Petnaest vozila koja će emitirati vodenu paru umjesto ugljikova monoksida u završnoj je fazi testiranja i uskoro će voziti najfrekventnijim gradskim linijama. 

Autobusi će koristiti postojeću proizvodnju vodika i stanicu za punjenje koja je otvorena 2015. godine. Aberdeen, naime, već koristi vozila za čišćenje ulica na vodikov pogon i trenutačno proizvodi 500 kilograma vodika na dan, ali u roku od tri godine to planira podići na 3.5 tona dnevno. 

Spor razvoj infrastrukture

Cijena jednog autobusa, koje je proizvela sjevernoirska tvrtka Wrightbus, iznosi 500.000 funta (4.2 milijuna kuna), a ukupni trošak projekta od 8.3 milijuna funti snosit će škotska vlada i EU. 

Tehnologija upotrebe vodika, koji se dobiva elektrolizom, nije novost, ali je spor razvoj prateće infrastrukture, što usporava široku primjenu.

Projekti koji koriste vodikovu tehnologiju ipak su sve češći jer kompanije i vlade nastoje smanjiti emisiju ugljika i zagađenje zraka, posebno onu koju uzrokuje promet. 

Škotska na otoku Orkneyju trenutačno testira prvi trajekt na vodik, a u Engleskoj to rade s prvim vlakom na vodik. 

Tvrtka Wrightbus kaže da se njihovi autobusi na vodik mogu održavati i puniti po istoj cijeni kao dizelski. Učinkoviti su kao i njihovi električni ekvivalenti, a punjenje traje manje od 10 minuta. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.