Turističke agencije bilježe porast prometa; sumnja u konkurentnost u 2006.

Na DANAŠNJOJ konferenciji za novinare predsjednik UHPA-e Ivan Pukšar i direktorica Maja Stanić predstavili su rezultate analize o poslovanju agencija u 2005. godini, do sada objavljene ponude jesenskih putovanja i skijanja, te redizajniran i reprogramiran UHPA-in portal www.putovanja.hr.

Velike receptivne agencije, koje ujedno imaju i više sredstava za obradu tržišta, imale su u prvih osam mjeseci 2005. godine porast broja putnika od 10 do 40%, a one koje posluju samo putem Interneta zabilježile su i veće postotke rasta prometa. Financijski pokazatelji su rasli od 10 do 30%, pa i više.

Srednje velike i male agencije evidentirale su porast prometa od 5 do 10 %, neke i pad prometa (koje su poslovale samo s nekim tržištima, primjerice Italijom). Do kraja sezone, posebice agencije koje posluju u južnom dijelu Dalmacije, očekuju porast prometa i do 20% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Inicijativne agencije su u 2005. godini na domaćem tržištu zabilježile rast od 3 do 10 posto. Putovanja u inozemstvo, posebice skijanja, odmori i ture po zemljama Mediterana (zbog charter polazaka iz Zagreba i nižih dolarskih cijena), wellness aranžmani, autobusne ture, prekomorska putovanja i krstarenja po Mediteranu rasla su više od 15%.

Do sada su svoje kataloge skijanja i pojedinačne programe objavile agencije adriatica.net , Atlas, Generalturist, Kompas Zagreb, Kontakt, Media turist i Obzor Putovanja, sve iz Zagreba, Autotrans i RB Travel iz Rijeke, kao i Tarantela iz Splita.

Na UHPA-inom portalu www.putovanja.hr može se pretražiti 593 upisanih programa tih agencija u ukupno 154 destinacije po slijedećim državama: u Italiji 59, u Austriji 51, u Francuskoj 14, u Sloveniji 11, u Slovačkoj 8, u B i H (što je novost) i SAD 3, u Švicarskoj 2 te po jedna u Bugarskoj, Hrvatskoj i Njemačkoj.

Svi se aranžmani odlično prodaju, neki su već rasprodani, posebice u odredištima u kojima su agencije organizirale klubove, škole skijanja i autobusni prijevoz. Ove godine manji broj agencija j počeo nuditi i skijaške vikende, dok još uvijek nema ponude jednodnevnih izleta.

Imajući u vidu bolje rezultate ove sezone od očekivanih i time povećana očekivanja u 2006., uz povećanje cijena smještaja za organizirane goste u visini porasta stope PDV-a (s nule na 10 posto) a za ture i transfere i do 20% i više posto (uključujući porast cijena goriva), uz nedovoljno dodatnih i novih sadržaja u destinacijama, uz ukidanje subvencija za poticanje prometa u pred i posezoni, hrvatske turističke agencije sumnjaju da će Hrvatska biti konkurentna u 2006. godini.

Predstavljen je i reprogramiran i redizajniran portal www.putovanja.hr koji je, jasno, i dalje zadržao svoju dokazano dobru koncepciju ali je pretraga putovanja i pojedinačnih usluga, kao i pretraga agencija znatno pojednostavljena. Glavna karakteristika portala, kao i do sada, je svakodnevna objava turističkih vijesti koje mogu čitati svi posjetitelji kao i strukovnih vijesti koje čitaju članice s lozinkom. Tehničke poboljšice i redizajn obuhvatio je i članske stranice na kojima članice, uz ostalo, mogu pretraživati, podijeljeno u 30 raznih tema, sve vijesti koje je na Internetu UHPA objavila od 1996. godine.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.