BANALNO razrješenje ubojstva Ivane Hodak će u redovima hrvatskog establishmenta istovremeno izazvati i olakšanje i strah. S jedne strane, izgleda da ipak u pitanju nije nikakav demonski plan iza kojega bi stajala neka moćna i beskrupulozna organizacija, odnosno eskalacija sukoba u krugovima gdje granica "otmjenog društva" i kriminalnog polusvijeta nikada nije bila jasno određena. S druge strane, da je u pitanju ipak bilo nekakvo svođenje računa među "gospodom", tragedija bi iza sebe ipak mogla imati nekakvo racionalno objašnjenje, odnosno postojali bi parametri prema kojima se treba postaviti.
Ubojice se veličaju kao heroji
Ma koliko takav stav izgledao izopačenim, neljudskim i "politički nekorektnim", dovoljno se podsjetiti žalosne činjenice da je u ovoj zemlji već uspostavljen presedan na temelju kojeg se ubojice veličaju kao heroji. Ta se matrica može iskoristiti i za Mladena Šlogara.
Sam ubojica je temelje za takav scenarij postavio rekavši policajcima kako je zlosretna pravnica njegovom metom postala kao pripadnica "zlatne mladeži". Tako s jedne strane imamo žrtvu koja pripada povlaštenoj, bogatoj i utjecajnoj manjini hrvatskog društva; otac joj je jedan od najuglednijih odvjetnika, majka joj bivša potpredsjednica vlade, a njeno lice se stalno povlači na naslovnicima hrvatskih časopisa o životu bogatih i slavnih. Odrasla je u bogatstvu i uživala u životnom stilu o kojemu većina stanovnika Hrvatske može samo sanjati. Naravno, ne treba zaboraviti ni to da je pripadala obitelji odvjetnika, odnosno odabrala profesiju čija je omrznutost proporcionalna njenom društvenom utjecaju.
"Svi smo mi Mladen Šlogar"
Ako krvoločni skitnica stjecajem okolnosti i postane junakom parole "Svi smo mi Mladen Šlogar", to ne bi bio prvi slučaj, čak ni na ovim prostorima. 10. rujna 1898. godine u Švicarskoj mladi talijanski anarhist Luigi Lucheni je rašpom ubio austrijsku caricu Elizabetu. Kada su ga na sudu upitali za razlog, Lucheni je rekao da mu je cilj bio likvidirati okrunjenu glavu kao simbol tlačiteljske klase, a da uopće nije bilo važno koju. Popularna "Sissi", isto kao i Ivana Hodak 110 godina kasnije, imala je nesreću da ubojici bude najlakša meta. Lucheni je na kraju umro u zatvoru, ali ne prije nego što su se u sirotinjskim četvrtima širom Europe o njemu počele pjevati pjesme, uključujući i one u splitskom Varošu koje će inspirirati Miljenka Smoju.
Šlogar bi se umjesto te počasti najvjerojatnije zadovoljio trajnim rješenjem svojih egzistencijalnih pitanja - misije koju je na svoj perverzni način najvjerojatnije uspio ispuniti. Oni koji ostanu van zatvorskih zidina moraju se suočiti svijetom punom neizvjesnosti, nalik na Wellsov roman u kojemu su mladi, lijepi i bezbrižni Eloi na površini svake noći morali strepiti od ružnih, prljavih, "šljakerskih" Morloka iz podzemlja. Mnogi bi banalnu, ali surovu, istinu mijenjali za složenije ali "podnošljivije" mafijaško ubojstvo.
> Ostale komentare autora pročitajte ovdje
Dragan Antulov