Gužva na granici sa Slovenijom zbog novog načina naplate cestarine za kamione

Gužva na granici sa Slovenijom zbog novog načina naplate cestarine za kamione

Screenshot HAK

ZBOG početka primjene novog sustava elektroničkog obračunavanja cestarina za teretna vozila u Sloveniji na više graničnih prijelaza nastaju kolone i zastoji pri ulasku tih vozila iz Hrvatske u Sloveniju.

Prema podacima slovenskog prometno-informacijskog centra, na ulazak na graničnom prijelazu Bregana/Obrežje kamioni čekaju oko tri sata, a na prijelazu Macelj/Gruškovje jedan sat. Vrijeme čekanja na prijelazu Lupinjak/Dobovec je dva sata, a na prijelazu Mursko Središće/Petišovci 50 minuta.

Novi način obračuna

Novi način obračuna cestarine vrijedi od 1. travnja, ali je zbog uskrsnih blagdana na snazi bila zabrana teretnog prometa, pa je u utorak prvi dan njegova testiranja, zbog čega dolazi do teškoća i nastanka kolona.

Umjesto dosadašnjeg sistema s naplatnim kućicama, državna kompanija DARS koja upravlja slovenskim autocestama prešla je na sistem obračuna cestarina u slobodnom prometu bez barijera nazvan DarsGo, pri čemu se cestarina naplaćuje prema prevoženim kilometrima.

Sustav je obvezan za sva vozila mase veće od 3,5 tone, a primjenjuje se i na tunel Karavanke.

Elektronički obračun cestarina u slobodnom prometnom toku odvija se preko ukupno 128 portala smještenih na  autocestama. Teretna vozila pri ulasku u Sloveniju trebaju imati poseban uređaj DarsGo koji portali registriraju na ulasku. Elektroničkim praćenjem tako se tako dobiju podaci za obračun cestarine za svako vozilo, ovisno o njegovoj ukupnoj masi.

Cestarina za vozila prvog cestovnog razreda, u koju spadaju teretna vozila  s najvećom masom od 3,5 tone iznosi 0,205940 eura po kilometru, a za drugu cestovnu klasu, za vozila iznad 3,5 tone -  0,428356 eura po prijeđenom kilometru.

Vozila koja prolaze kroz tunel Karavanke svrstana su po visini cestarine u tri razreda, a plaćat će tunelarinu od 5,90 eura, 4,69 eura i 9,38 eura, prema masi vozila i broju osovina.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.