Roditelji prvašića iz jedne zagrebačke škole poslali su na više adresa dopis u kojem traže da se njihovu djecu zaštiti od problematičnog ponašanja jednog učenika. U slučaju da se problem ne riješi, spremni su na sve, pa i na bojkot.
U dopisu navode da je učenik, nakon što je prethodno dva puta dobio odgodu upisa, ove godine krenuo u razred s njihovom djecom. Od samog početka nastave udara druge učenike i učitelja, vrijeđa ih i psuje, a često se baca na pod i vrišti, kažu. Navode i druge incidente koji su se dogodili, poput pljuvanja, bacanja tanjura s hranom i vrištanja dok ga roditelji dovode u školu.
Ostali učenici su, kažu roditelji, razvili simptome traume, poput manjka koncentracije, otpora prema odlasku u školu, bolova u trbuhu prije škole, plakanja, noćnih mora, strahova i anksioznosti.
Škola i Grad preporučili da ne ide u razred, Ministarstvo poništilo odluku
U drugoj školi u koju se pokušao upisati stručna služba škole preporučila je drugi oblik primjerenog školovanja, odnosno da učenik ne ide na nastavu u razredu s drugom djecom. Isto rješenje predložili su i iz Grada Zagreba.
Međutim roditelji učenika su se žalili, nakon čega je Ministarstvo obrazovanja poništilo odluku gradskog povjerenstva i učenika vratilo u razred, potvrdili su za Index iz škole.
"Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih nekoliko dana prije početka nastavne godine 2024./2025. poništilo je rješenje o primjerenom obliku školovanja koje je prethodno donio Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade.
Zbog toga je spomenuti učenik od rujna uključen u redoviti razredni odjel. Tijekom rujna, učeniku je odobrena i potpora pomoćnika u nastavi, a u međuvremenu smo pokrenuli i postupak opservacije s ciljem određivanja primjerenog oblika školovanja", piše ravnateljica.
Roditelji: Ne možemo čekati do kraja idućeg polugodišta
Učenik je u međuvremenu dobio asistenticu, ali roditelji kažu da je to samo djelomično pomoglo. Asistentica ga fizički sprječava da napada druge učenike, ali ispadi se i dalje događaju, tvrde roditelji. Zbog toga traže da se ponovi postupak određivanja primjerenog oblika školovanja.
Po pravilnicima, novu procjenu je moguće napraviti tek kad prođe šest mjeseci od prethodne. Roditelji kažu da ne mogu toliko čekati.
"Opcija da se ništa ne promijeni do kraja idućeg polugodišta apsolutno je neprihvatljiva i kao roditelji ćemo napraviti sve što možemo kako bi se to izbjeglo. Nužno je što prije pronaći optimalno rješenje, kako za našu djecu tako i za spomenutog dječaka, kako bi svi dobili odgovarajuće školovanje koje svatko od učenika zaslužuje. U postojećim uvjetima to apsolutno nije moguće", poručuju roditelji.
Ministarstvo: Zbog tri slučaja ne možemo govoriti o problemu u sustavu
Ovo je već treći ovakav slučaj, nakon bojkota zbog problematičnih učenika u zagrebačkoj i pulskoj školi. Iz Ministarstva obrazovanja za RTL su poručili da je u sustavu više od 32 tisuće djece s teškoćama u razvoju koja su dobila rješenje za primjereni oblik školovanja.
"Imamo 32 tisuće rješenja o primjerenom obliku školovanja, a mi sada govorimo o tri slučaja i smatram da ne možemo zbog toga reći da nešto ne funkcionira u sustavu. U prvom slučaju učenik nije u školi i dobio je rješenje o primjerenom obliku školovanja, koje je i na drugostupanjskom tijelu potvrđeno. Gdje se on sada nalazi tu informaciju nemamo. Slučaj u Puli je završio tako da su sva djeca danas na nastavi", rekao je Momir Karin, ravnatelj Uprave za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja.