UHLJEBISTAN

Kako je Kina razotkrila nesposobne uhljebe iz HTZ-a

Foto: HTZ, TCN

Paul Bradbury, hrvatsko-britanski pokretač portala Total Croatia News i jedan od najboljih poznavatelja stanja u hrvatskom turizmu za Index je napisao tekst o (ne)radu Hrvatske turističke zajednice, koja se nedavno pohvalila sjajnom promocijom Hrvatske u Kini.

BROJKE, brojke, brojke. Ili kako je Kina razotkrila Hrvatsko kraljevstvo slučajnog turizma i pokazala ga u pravom svjetlu. Naše putovanje započinje u svibnju 2015. godine, dva mjeseca prije pokretanja TCN-a. Odlučio sam za jedan od naših prvih portala, Total Split, napraviti intervju za koji sam znao da će biti kontroverzan i da će vjerojatno rezultirati gubitkom određenog broja čitatelja, a možda i nekih "prijatelja".

> HTZ reagirala na članak: "Naši djelatnici vrijedno obavljaju svoj posao"

Odlučio sam intervjuirati "najomraženiju ženu u Splitu" i dati malo medijskog prostora njenoj strani priče nakon što su je nacionalni mediji ocrnili, bez mogućnosti da odgovori. U Hrvatskoj sam naučio mnogo o slobodi govora i govoru mržnje, izgubili smo pritom dosta čitatelja i primili nekoliko prijetnji smrću. I sve bih to učinio ponovno.


Foto: Jacine Jadresko/TCN/Private archive

Nisam dobro poznavao Jacine Jadresko, ali sam je uvijek smatrao zabavnim društvom. Nije mi se svidjelo to što je bila vrlo izravna oko svog lova, ali onda sam zaključio da sam i ja mesojed, pa sam možda bio licemjeran. Jacine je prošla put od relativne anonimnosti do figure koju mrzi cijela nacija nakon što su se u hrvatskim medijima pojavile fotografije njenih lovačkih avantura s Facebooka.

Iako se nisam slagao s njenim stavom, također sam smatrao da u (navodno) demokratskom društvu ima pravo iznijeti svoju stranu priče. Pa smo napraviti iscrpan intervju. Premda intervju nije promijenio moje temeljno mišljenje o toj temi, ipak je educirao i mene i druge o nekim pitanjima lovstva.

Jacine sam se ponovno sjetio nakon nedavne objave za medije iz Hrvatskog kraljevstva slučajnog turizma, kojom se slavi 60 milijuna gledatelja koji su na Hainan TV-u vidjeli dokumentarni film o Hrvatskoj. Nisam znao da kineska provincija Hainan ima toliko stanovnika (očito i nema, ima samo devet milijuna stanovnika), ali ostavimo to po strani. Provjerio sam u svojoj analitici ima li nekog neuobičajenog prometa nakon emitiranja filma, budući da TCN dosta dobro stoji u turističkim temama o Hrvatskoj. Kineska tražilica Baidu iz tjedna u tjedan sve češće dovodi posjetitelje, ali u to konkretno vrijeme nije se dogodilo ništa.

Sjetio sam se Jacine.

U šest godina otkako je nastao taj originalni intervju događaju se nasumični skokovi posjeta iz cijelog svijeta u analitici. I dalje dobro stojimo na Googleu prema raznim ključnim riječima, ali zaključio sam da se iznenadni skokovi u pregledima iz Finske ili Meksika događaju zato što se tamo emitira dokumentarni film o njoj. Čim dokumentarac završi, zainteresirani ljudi žele saznati nešto više.

Uz 60 milijuna gledatelja, koliko bi ljudi krenulo na Baidu potražiti informacije o prekrasnoj Hrvatskoj?

Ali čekajte, ima li Hrvatsko kraljevstvo uopće web-stranicu na kineskom?

Na prvi pogled, čini se da nema, ali u Hrvatskom kraljevstvu slučajnog turizma nikad ništa nije onako kako se čini. Naime, Hrvatska turistička zajednica ima web-stranicu na kineskom jeziku, koja je tako dobro skrivena da ni nekoliko Hrvata koji žive u Kini nisu svjesni njenog postojanja. A ima i najbolju odredišnu stranicu u povijesti globalnog turizma.

Prije nego što bliže pogledamo ovaj grumen zlata, trebali biste znati nešto o vođenju web-stranice s velikom čitateljskom publikom. TCN-ov server povremeno se ruši iz raznih razloga. Ako je stranica nedostupna duže od 10 minuta, obično dobivam pet do deset poruka s obavijestima ili pritužbama.

No, izgleda da se ovdje ništa nije dogodilo, unatoč senzacionalnoj promociji koju je vidjelo 60 milijuna ljudi. A sad dolazi ono najbolje. Adobe je prestao podržavati ovu funkciju prije tri mjeseca.

I nitko to nije primijetio.

Kraljevi su otvorili ured u Šangaju i postavili direktoricu (za koju mi kažu da je vrlo ljubazna), jer radi se o potencijalnom tržištu od 1.3 milijarde ljudi koje treba privući u Hrvatsku. Pa ipak, unatoč udaranju u prsa zbog još jedne nevjerojatne promocije, nitko nije primijetio ili ga nije bilo briga da na službenim web-stranicama nisu dostupne informacije o hrvatskim destinacijama. A to zašto uopće postoji zasebna web-stranica zanimljiva je tema za sasvim drugu priču.

Kako prolazi velika hrvatska promocija u Šangaju s pravim uredom i direktoricom?

Sve ovo me zaintrigiralo. Kakva je nazočnost Hrvatskog kraljevstva na društvenim medijima na tom ogromnom tržištu od 1.3 milijarde ljudi? Mora biti da su brojke sjajne ako tih 60 milijuna ljudi želi znati nešto više o toj prekrasnoj zemlji.

Pa...

Zamolio sam kinesku prijateljicu da provjeri najpopularnije objave na Weibou (kineska verzija Instagrama). I javila mi je da u posljednja tri mjeseca najpopularnija objava na službenom profilu Kraljevstva na Weibou ima 586 podjela.

586.

Ne 586 milijuna.

Ne 586 tisuća.

Samo 586.

Ne koristim Instagram, ali moja 12-godišnja kći upravlja TCN-ovim profilom na Instagramu nakon što završi zadaću, a prije nego krene na spavanje. I ima više interakcija u tih 10 minuta dnevnog angažmana.

Pa kako prolazi velika hrvatska promocija u Šangaju s pravim uredom i direktoricom? Kao što možete vidjeti iz screenshotova s Weiboa, prilično dobro. Prije emitiranja dokumentarca većina objava imala je jednoznamenkasti broj lajkova.

Hrvatska ima pravi ured i direktoricu i 25.971 pratitelja.

Slovenija ima 500.000 pratitelja

Slovenija, navodno majušni susjed, uopće nema ured u Kini, ali ima 500.000 pratitelja. Dakle, 20 puta više nego Hrvatska, i bez troškova ureda. Ali pretpostavljam da Slovenija nije imala nevjerojatnu promociju na Hainan TV-u sa 60 milijuna gledatelja. 

Sasvim slučajno, u sklopu naših priprema za pokretanje nove TC turističke web-stranice, koja će od 1. svibnja biti dostupna na 10 jezika, uključujući pojednostavljeni i tradicionalni kineski, moj kineski prevoditelj završio je prvi prijevod. Top 10 stvari koje se mogu raditi u Hrvatskoj.

Tekst je dobro primljen, a bit će ih još dosta na web-stranici na kineskom, pojednostavljenom i tradicionalnom. Zato čestitamo Kraljevima slučajnog turizma na još jednoj nevjerojatnoj promociji s velikim brojkama.

Kao i svaka druga besmislena brojka koja je došla iz Hrvatskog kraljevstva u posljednjih 10 godina, što ona uopće predstavlja?

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.