Zagrebačka nadbiskupija upozorila je da Grad Zagreb u osnovne i srednje škole "namjerava uvesti za katolike neprihvatljive pristupe i sadržaje" pomoću predmeta "zdravstvenog odgoja i obrazovanja".
Nadbiskupija u tome prepoznaje postupanje u kojem se ispod i iza isticanja plemenitih pojmova kao što su "dobrobit djece", "stručnost", "znanstvene spoznaje", "najviši demokratski standardi", "zdravlje" i "suvremene vrijednosti" zapravo nalazi pokušaj unošenja sadržaja koji nisu u skladu s pojmovima kojima se služi, nego su s njima u snažnoj oprečnosti.
Stoga je, ističe Zagrebačka nadbiskupija, važno biti pozoran i iznimno osjetljiv na metode koje se rabe, na skrivanje stvarnih namjera ili manipulacije, redovito praćene "jezičnim inženjerstvom".
Nadbiskupija poziva roditelje da ne budu nezainteresirani za školske programe, nego da se, angažirajući se i u Vijeću roditelja, upoznaju s prijedlozima i sa stvarnim namjerama onih koji nude, promiču ili snagom političke vlasti nameću odgojne i obrazovne programe.
Poželjno je, smatra Zagrebačka nadbiskupija, da se u tako važnim pitanjima čuje glas svih sastavnica društva. "A na katolicima je da se ne ustručavaju upozoriti na štetnosti koje primijete i da se ne boje podići svoj glas, u kojem itekakvu vrijednost ima glas roditelja", dodaje se.
Nadbiskupija potiče vjernike da ne prihvate unošenje ideoloških odrednica, osobito iz "rodne ideologije", neprimjerenih zdravstvenom odgoju i protivnih ne samo kršćanskim, nego i općeljudskim vrijednostima.
"Smatramo nedopustivim da zdravstveni odgoj bude privatiziran i ideološki profiliran, jer je iznimno važan u odgoju svake osobe. Njegovo izdvajanje u zasebnu nastavnu cjelinu može biti dragocjeno i korisno, ali ne smije biti dio nejasnih eksperimenata", ističe se u priopćenju.
Premda je Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi za donošenje predmetnog kurikula predviđena mjerodavnost resornog ministra, Nadbiskupija upozorava da, unatoč tomu, Grad Rijeka provodi Okvirni kurikulum "Zdravstveni odgoj i obrazovanje".
Ocjenjuje kako se putem tog kurikula osnovnoškolskoj djeci, kao dio školskog programa, prenosi znanstveno neutemeljena definicija rodnog identiteta, kao zbira brojnih identiteta neovisnih o spolu, te ih se usmjerava na odabire u sferi spolnosti koji zanemaruju odgovoran pristup za razvoj djece i mladih.
Time je, smatra Nadbiskupija, kurikulum zdravstvenog odgoja "ideološki privatiziran" te odstupa i od smjernica zadanih nacionalnim kurikulom.
"Takav kurikul suprotan je uvjerenjima, etičkim i moralnim načelima velikog broja roditelja, ali i načelu neutralnosti i javne vlasti i javnih škola, koje podrazumijeva jednak pristup svim građanima, a ne njihovo isključivanje", stoji u izjavi.
Nadbiskupija ističe kako zdravstveni odgoj mora počivati na integralnom antropološkom pristupu i objektivnim znanstvenim temeljima, a ne na društvenim konstruktima koji isključuju konstitutivne odrednice ljudske osobnosti.
Podsjeća kako javna vlast, kao zaštitnica i jamac individualnih sloboda, u provedbi distributivne pravednosti mora osigurati sve uvjete da bi pojedinac pravo izbora proveo u punoj slobodi i po svojoj savjesti.
Naglašava kako je zbog toga neprihvatljivo da se ideološki zahvati, s očitim primjesama "jednoumlja", metodama nametanja i podmetanja unose u bitne obrazovne kurikule koji se tiču tako osjetljivog područja kakvo je razvoj djece i mladih.
Kurikul zdravstvenog odgoja, smatra, ne smije se prepuštati ideološkim zahvatima, razornima za hrvatsko društvo i državu, niti se smije privatizirati i koristiti kao sredstvo moći javne vlasti.
Nadbiskupija zato i poziva mjerodavne da se ovako važne teme, koje ne smiju isključivati vjernike, razrađuju na nacionalnoj razini te da svojim sadržajem osiguraju pravo na vjersku slobodu svih učenika vjernika i njihovih roditelja.