Leković napao Jutarnji i Večernji zbog kupljenih naslovnica: "To je nedopustivo"

Foto: Index

DVA VODEĆA dnevna lista izašla su jučer s identičnom naslovnicom. Velikom fotografijom Ante Vlahovića i najavom jubileja Adrisove zaklade kroz niz posve identičnih članaka koji hvale njegov genij, dojučerašnji vlasnik duhanskog biznisa predstavlja se poput velikog promicatelja znanosti. S istom naslovnicom izašao je i jedan lokalni list, Glas Istre.

Isti naslovi, iste uredničke opreme i prijelom u Jutarnjem i Večernjem bili su razlog da kontaktiramo Hrvatsko novinarsko društvo i pitamo ih što misle o ovakvim naslovnicama koje su, savršeno je jasno, prikriveno oglašavanje. Podsjetimo, Večernji list jučer je na plaćenu naslovu stavio tek minijaturnu oznaku "VL Promo", a Jutarnji list niti to.

Oglasi moraju biti jasno označeni


Naime, Kodeks časti hrvatskih novinara u poglavlju "Urednička odgovornost", u članku 31. jasno kaže: "Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga."

Pošto je reakcija HND-a jučer izostala, kontaktirali smo osobno Sašu Lekovića, predsjednika HND-a, da ga pitamo koji je njegov stav o spornim naslovnicama.

"To što rade je nedopustivo"


Leković kaže kako je HND više puta upozoravao na ovaj problem. Jučer, kaže, nisu reagirali jer odmah poslije Nove godine planiraju organizirati skup koji će se baviti upravo problematikom prikrivenog oglašavanja.

"Nama je jasno da je to nažalost trend, ali to je nedopustivo. To je naš stav, ne ponavljam ga prvi put", kaže Leković za Index.

"Nismo uputili priopćenje jer smo nekoliko puta upozorili na to. Mi već mjesecima razgovaramo s izdavačima i upozoravamo da je to nedopustivo. Nažalost ovo nije prvi slučaj, ovo je trend koji je nedopustiv. To je svjetski trend, novinari u tome ne bi smjeli sudjelovati, svi koje izdavači prisiljavaju na to, nek se jave HND-u. Znam da to nije lako, da pojedini novinar može imati problema ako se tome usprotivi, mi ćemo ih svakako zaštiti maksimalno", obećava Leković.

"Mi kao HND nemamo nikakvu mogućnost sankcioniranja osim ako je neki naš član ili članica sudjelovao u nečemu što je kršenje kodeksa. Mi našeg člana možemo isključiti iz društva, ali ako nije član možemo samo upozoriti. Ovaj način prikrivenog oglašavanja je smišljen da bi se doskočilo da nemate situaciju kad je nešto jasno da je reklama, ali nije označeno da je reklama. Ovo se namjerno radi da izgleda kao novinarski sadržaj, a nije. Imate raznih oblika koji izgledaju da su kao uobičajene novinarske forme, a nisu. To je najperfidniji način kako miješati reklamu i novinarstvo, a da stvar bude gora, oni koji to rade onda se i hvale", kaže Leković za Index.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.