Genijalac iz Solina u pet godina stvorio firmu vrijednu preko 100 milijuna kuna

Foto: Luka Šangulin/Index; Include

IVAN MRVOŠ, mladi solinski poduzetnik prije pet godina pokrenuo je proizvodnju pametnih klupa, doslovno iz garaže. Danas njegova tvrtka Include vrijedi više od 100 milijuna kuna.

U pet godina probili su se na više od 40 tržišta, imaju 11 proizvoda i 15 partnerskih tvrtki - distributera. Include je narastao na 30 zaposlenih, a prije nekoliko dana krenuli su u drugu rundu prikupljanja kapitala na crowdfunding platformi Funderbeam SEE.

Time je Include, nakon svoje prve uspješne kampanje u kojoj su prikupili 465 tisuća eura, postala prva kompanija koja se na zagrebački Funderbeam SEE vraća po novi kapital, ovaj put po minimalno 1,2 milijuna eura. Već prvog dana prikupili su milijun eura tako da ne treba sumnjati da će kampanja biti uspješna.



Filmska priča o uspjehu

Mrvoševa priča je, kako i sam kaže - filmska. Prije 10 godina kriza je pokosila tvrtku njegova oca, te su ostali gotovo bez ičega.

“Naša priča je skoro pa filmska. Od 2009. godine smo bili skoro bez ičega, ponekada doslovno nismo imali što jesti. Kriza je pokosila očevu tvrtku, nije uspio naplatiti potraživanja te je nas petero živjelo od 20 kuna. Tada sam imao 14 godina i otac i ja smo tada znali i po najvećoj zimi zavarivati ograde samo da nešto zaradimo. Ja sam 2014. odlučio osnovati firmu, ne zbog klupa, htio sam se baviti bilo čime, servisom računala, izradom web stanica. No htio sam napraviti nešto konkretno i tako smo 2015. došli do klupa, ali ovakav uspjeh tada nismo očekivali”, kaže Mrvoš.

Vrijednost Includea, prema procjeni jedne od revizorskih kuća iz “velike četvorke”, trenutno iznosi 15 milijuna eura, odnosno više od 112 milijuna kuna.

“Od osnivanja 2014. stalno rastemo. Prošlu smo godinu završili s dobiti, a već smo prvi kvartal ove godine ostvarili udvostručenje prihoda u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Trenutno smo prisutni na 42 tržišta na pet kontinenata, s više od tisuću instaliranih proizvoda iz naših Steora i Monna linija proizvoda“, kaže Mrvoš.

Kako smo već spomenuli, Include je u fazi prikupljanja kapitala. Prva crowdfunding kampanja bila je prije dvije godine, a osim novca od investitora su dobili i savjetodavnu podršku.

“Nama se investitori od početka nisu uplitali u poslovanje tvrtke, ali normalno da ako imate nekoga tko ima 20 i više godina iskustva u IT-ju da ćete ga pitati za savjet, tako da od investitora nemamo samo novac nego i znanje, i to nam je dosta značilo”, kaže Mrvoš.

Prikupljeni će kapital Include iskoristiti za povećanje proizvodnih, razvojnih i kapaciteta za testiranje, kupovinu opreme poput komore za simulaciju vremenskih uvjeta, razvoj novih dopunskih proizvoda, kupovinu materijala s duljim rokom isporuke, razvoj novih partnerskih programa i prezentacije na globalnim sajmovima.




Jedan od distributera im je i Deutsche Telekom

Include je trenutno prisutan u više od 260 gradova u 42 zemlje na pet kontinenata, gdje su instalirali više od tisuću pametnih klupa. Zapošljavaju 30 ljudi u razvoju, prodaji, proizvodnji, marketingu i financijama. Među 15 globalnih partnera koji distribuiraju njihove proizvode, najpoznatiji je Deutsche Telekom koji koristi neka od njihovih pametnih rješenja. Prošle su godine prodali 445 klupa i imali oko devet milijuna kuna prihoda.

Include je već osvojio relevantne nagrade i priznanja, poput Deloitteova Technology Fast 50 i Forbesovog priznanja 30 under 30 za Ivana Mrvoša.

Mrvoš je svoje klupe znatno usavršio pa danas Steora osim punjenja uređaja, Wi-Fi sustava i noćne rasvjete, omogućuje i nadzor javnih površina putem naprednih kamera ili digitalno oglašavanje putem LCD ekrana uz korištenje tehnologije prepoznavanja prolaznika, čime se reklamna kampanja može usmjeriti ciljanim korisnicima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.