Dobit Mercedesa pala za 69 posto

Foto: EPA

Znatno povećane američke carine na uvoz i slabo poslovanje u Kini prouzročili su velik pad dobiti za Mercedes-Benz. Nakon drugih proizvođača, sada i Mercedes za ovu godinu očekuje ukupno slabije rezultate, piše Deutsche Welle.

Dobit Mercedesa pala je u drugom tromjesečju za više od dvije trećine. Od travnja do lipnja rezultat koncerna smanjio se za 69 posto u odnosu na prethodnu godinu – na 957 milijuna eura, priopćila je danas tvrtka. Nakon carinskog kompromisa Europske unije i SAD-a, Mercedes-Benz očekuje manju profitabilnost nego dosad tijekom ove godine.

U prvom polugodištu pad dobiti iznosio je 55,8 posto, čime se ona više nego prepolovila – s oko 6,1 milijardu eura pala je na približno 2,7 milijardi eura. Kao razloge za pad koncern iz Stuttgarta navodi američke carine, smanjenje prodaje, prije svega u Kini, i troškove za mjere štednje. Unatoč tome, šef Mercedesa Ola Källenius izjavio je da je riječ o "robustnom financijskom rezultatu" s obzirom na "dinamično poslovno okruženje".

Carine i pad prodaje uzrokuju probleme

Od travnja se na uvoz automobila u SAD – primjerice za Mercedesove luksuzne limuzine S-klase – primjenjuje carina od 27,5 posto, umjesto dosadašnjih 2,5 posto. Prema ocjenama analitičara, Mercedes povećanje nije prenio na kupce kroz cijene, što je izravno smanjilo dobit. Operativna marža glavne djelatnosti (osobna vozila) prepolovila se na 5,1 posto. Bez američkih carina iznosila bi 6,6 posto – što znači da je carinski efekt samo kod osobnih vozila iznosio oko 360 milijuna eura.

Osim carina, Mercedes-Benz Cars trpio je i zbog manjeg broja prodanih vozila, troškova vezanih uz mjere učinkovitosti i činjenice da je više cijene bilo teško provesti, objasnila je dalje kompanija. Od travnja do lipnja marka sa zvijezdom prodala je nešto manje od 454.000 vozila, što je devet posto manje nego u istom razdoblju prošle godine.

Najveći pad zabilježen je na najvažnijem tržištu – u Kini, s padom od 19 posto. Tamo se vodi žestoka konkurentska borba u segmentu električnih vozila, gdje Mercedes u kompaktnom segmentu još nema ponudu. Zbog gospodarske stagnacije, potražnja za luksuznim proizvodima općenito u Kini je oslabila.

Audi također objavio lošije rezultate

Početkom tjedna je i jedan drugi veliki njemački proizvođač automobila - Audi - objavio lošije rezultate poslovanja u prvom polugodištu i najavio pad dobiti za cijelu godinu. Ova kompanija je u prvih šest mjeseci zaradila nakon oporezivanja približno 1,35 milijardi eura - pad od 37,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. S 794.000 isporučenih vozila, grupa, koja također uključuje marke Lamborghini i Bentley, isporučila je šest posto manje vozila nego u istom razdoblju prošle godine.

Učinak carina smanjuje maržu za 1,5 postotnih bodova

Mercedes-Benz je objavio novu godišnju prognozu nakon što su se EU i američki predsjednik Donald Trump proteklog vikenda dogovorili o carini od 15 posto na uvoz automobila iz EU, počevši od kolovoza. Prije tri mjeseca Källenius je povukao prethodnu prognozu zbog neizvjesnosti situacije.

Prodaja osobnih vozila trebala bi ove godine iznositi oko 1,8 milijuna komada, što je znatno manje nego prethodne godine. Očekuje se pad operativne marže na između četiri i šest posto, nakon što je lani iznosila osam posto.

Mercedes procjenjuje da učinak carina smanjuje maržu u segmentu osobnih vozila za 1,5 postotnih bodova za cijelu godinu. Bez tog opterećenja, koncern bi dosegnuo donju granicu izvorne prognoze od šest do osam posto. I prošle godine, koja je također bila slaba, marža je iznosila 8,1 posto. Očekuje se i znatno slabija prodaja.

Ukupni promet koncerna također bi trebao biti znatno manji nego prethodne godine. U prvom polugodištu pao je za 8,6 posto – s 72,6 milijardi eura na otprilike 66,4 milijarde eura. Operativna dobit (EBIT) pala je za oko 55 posto – s 7,9 milijardi eura na približno 3,6 milijardi eura.

Pokrenut program štednje

Već u protekloj poslovnoj godini Mercedes-Benz je morao podnijeti značajan pad dobiti, prije svega zbog slabog poslovanja u Kini. Dobit koncerna pala je u 2024. za više od 28 posto – na 10,4 milijarde eura.

Kako bi se u sljedećim godinama ponovno povećala profitabilnost i prodaja, Uprava je u veljači pokrenula program štednje – do 2027. planira se uštedjeti pet milijardi eura godišnje, između ostalog i smanjenjem tisuća radnih mjesta. U Njemačkoj je pokrenut opsežan program otpremnina, koji u početku stvara velike troškove. Na razini koncerna, troškovi restrukturiranja u drugom tromjesečju iznosili su 560 milijuna eura.

Do 2027. proizvodni troškovi trebali bi se smanjiti za deset posto u odnosu na današnju razinu, a i fiksni troškovi trebali bi se dodatno smanjiti za deset posto.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.